Being the way that you are is enough - Del 45

Senaste:

Jag vaknade av en smäll och var rädda att killarna skulle komma tillbaka igen. Jag kände mig så ynklig och hjälplös. Dörren öppnades och in kom killen som jag inte visste namnet på.

”Here” sa han med en kall ton och ställde ner ett glas med något som såg ut som filmjölk i och tog sedan upp den igen.

”Open your mouth!” Sa han med samma ton och jag skakade på huvudet. Han suckade och vände på klacken igen.

”What are you going to do with me?” Snyftade jag fram.

“You’ll see tonight” sa han och flinade innan han stängde dörren och låste igen.

______________________________________________________________________________

Alice perspektiv:

Jag rycker till när jag hör att det ringer på dörren, alla sitter tysta vid köksbordet och äter.  Jag antar väl att alla är inne i sina egna tankar. Jag skjuter ut stolen och går mot dörren, sedan så öppnar jag den. Det står en bredaxlad, väldigt stor vuxen man framför mig. Det måste vara Paul tänker jag.

”Hi I’m Alice” säger jag och stäcker fram handen.

”Paul” säger han och jag gör en gest till honom att det bara är att gå in. Han hälsar på Isabelle och hejar på killarna med en vinkning.

”I’m sure that we’re going to find your friend!” Säger han och vi nickar lite tyst. 

”Do you want something to eat Paul?” Frågar jag.

”Thank you, but no thank you” säger han. Jag nickar lite innan jag ställer in min tallrik i diskmaskinen och går ut i vardagsrummet och sätter mig ner i soffan. Niall kommer efter en stund och sätter sig bredvid mig.

”How do you feel?” Frågar han och tittar på mig.

”I don’t know, just worried” säger jag och mina ögon tåras. Jag vet att alla är väldigt ledsna just nu och att det kanske inte hjälper att gråta men det bara kommer av sig själv. Niall stäcker ut sin hand och torkar bort tåren som trillar ner för min kind. Sedan så lägger han armen om mig och jag lutar mig tillbaka mot hans axel. Det känns ganska skönt faktiskt. Jag blundar och försöker att tänka på något annat.

”Shall we call her parents?” Frågar Paul och jag öppnar ögonen och kommer tillbaka till verkligheten, där Thilda är försvunnen.

”She just have a mum” säger Zayn och Paul nickar.

“I can call her” säger Isabelle och tar upp sin mobil för att leta upp hennes nummer. Hon sätter luren mot sitt öra.

”Carola” hör att jag hon svarar.

”Hej, det är Isabelle”

”Ja, det har hänt lite saker, och ehh Thilda är försvunnen” säger hon och sedan så brister hennes röst och hon börjar snyfta.

”Here give me the phone” säger Paul och Isabelle räcker över luren till honom. Hon sätter sig bredvid mig i soffan och jag kramar om henne. Efter en stund så reser sig upp igen och går in på toaletten, jag hör hur hon låser dörren.

 

Harrys perspektiv:

Jag sjunker ner i soffan på platsen där Isabelle precis satt och plockar upp min mobil, jag går in på min Twitter. Det är en massa fans som har Tweetat till mig. Jag skriver en ny Tweet   ”I’m online now, let’s do an ask Harry!”  Jag har ju ändå inget annat för mig. När jag trycker på Tweet så stömmar det in frågor, jag tar den som ligger högst upp och klickar på den. ”Are you dating some1?” står det jag vet inte riktigt vad jag ska svara så jag klickar bort den och tar en ny. ”What do you think of Bananas?” står det och jag flinar. Konstig fråga, ”Weird question but I like bananas! xxH” Jag svarar på ett tiotal frågor till innan Paul kommer ut igenom sovrummet igen.  Jag skriver snabbt ”That was fun GTG now but see ya soon, much love H” jag stoppar ner mobilen i fickan igen och vänder blicken mot Paul.

”What did she said?” Frågar Isabelle som har kommit tillbaka från badrummet.

”Well, I don’t think she understand it first, but she wanted to come here but I said that she don’t have to, because I’ll take care of it”

 ____________________________________________________________________________

 Förlåt för en kort del men nu tror jag att jag är tillbaka på banan igen… Jag ser att det är flera som tittar in här varje dag och det gör mig glad, sprid bloggen vidare om ni gillar den. Imorgon eller på torsdag så kommer jag att åka iväg då kommer jag inte att blogga, men jag tror att det kommer en ny del imorgon. /Tilde


Kommentarer
Postat av: Julia

Bra del Tilde!:D

2012-07-11 @ 07:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0