Being the way that you are is enough - Del 18

Senaste:

”What have you been doing today?” Frågar han.

“Nothing, I haven’t talk to Isabelle and Alice either, I am so angry at them” säger jag och han rycker på axlarna.

“But you have to talk to them” säger han

“I know” säger jag sedan så känner jag hur någon knackar mig på axeln, jag vänder mig om och sedan så får jag en hård knytnäve på näsan.
_________________________________________________________________________________

Thildas perspektiv:

Jag kollar på tjejen som står där, och tar mig för näsan, jag känner att jag börjar blöda. Jag märker att Zayn reser sig upp och går fram till tjejen som är på väg ut. Han får tag i hennes arm innan hon hinner smita iväg, jag ser att han pratar med henne men jag hör inte vad dem säger. Sedan kommer han tillbaka med tjejen efter sig.

”I’m sorry, it was stupid” säger hon och ser riktigt ledsen ut, jag undrar vad Zayn sa till henne egentligen. Jag suckar och säger sedan.

”It’s okay” sedan så ler hon och går därifrån.  Zayn ger mig en servett som jag trycker mot näsan. Han flyttar sin stol lite så att han sitter bredvid mig. Han tittar på mig med en orolig blick.

”I am okay” säger jag och ler mot honom. Vi sätter oss ner vid bordet igen. Jag möter hans blick, och sedan så kollar jag ner och rodnar lite.  När jag tittar upp igen så ser jag att han har kvar sin blick på mig och ler stort.

”I know that, I know why you smile so much!”

”What?” Zayn skrattar.

”You think I’m cute when I’m blush, it always happens in movies, books and stories.”

”Yeah, sure”, sa han ganska tyst och kollar ner i golvet.

Jag får lite skuldkänslor, han ser lite ledsen ut.  Sedan skiner han upp och frågar.

”Can we go home to me?”

”Of Course” svarar jag och han ser ännu gladare ut. Vi reser oss upp och går ut genom dörren, och så frågar han.

”Cab or bus?”

”Ehm, I think people should look at my nose” säger jag och kollar ner i marken. Han ler och ringer efter en taxi. Vi kliver in och han säger adressen.

 

När vi är inne i hans lägenhet så går han in i köket, sedan så ser jag att han öppnar frysen och tar ut något. Jag går in i vardagsrummet och sätter mig i soffan. Efter en stund så kommer han med en bricka med godis och läsk. Han räcker mig en kökshandduk med is i, jag tar den mot näsan. Den är jättekall och det gör ganska ont mot min svullna näsa. Jag stönar till lite, han tittar snabbt upp på mig.

”What?” Säger han oroligt.

”Nothing it was just so cold” säger jag och ler lite mot honom. Han nickar och går fram till den enorma TV:n och sätter på en film, det är typ någon komedi och kärleksfilm. Efter halva filmen ungefär så känner jag hur mina ögonlock blir tyngre och tyngre och till slut så somnar jag mot Zayns axel.

 

Efter några timmar så vaknar jag av att min mobil ringer. Filmen är slut för länge sedan och Zayn sover på soffan, jag måste ha legat nästan på honom tänker jag och ler. Sedan så svarar jag.

”Thilda”

”Var är du?” Frågar Alice röst oroligt.

”Jag är hemma hos Zayn” jag kollar på klockan och inser att den är snart åtta.

”Jaha, men vi har lagat middag ” säger Alice.

”Okej men jag kommer” säger jag ”hejdå” Sedan så lägger jag på. Jag tar ett kort på Zayn när han sover, och tänker att jag kan ha den som kontaktbild på honom. Han är väldigt söt när han sover, tänker jag sedan. Jag reser mig upp ifrån soffan och då vaknar han.

”Where are you going?” Frågar han yrvaket.

”Sorry I woke you up, but I think I have to go home” jag ser att han ser lite ledsen ut och tillägger snabbt. ”But can we meet tomorrow?”

”Sure” säger han och reser sig också upp.  Han följer mig till dörren och väntar på mig medans jag tar på mig mina skor och min jacka.

”Bye” säger han och ger mig en lång kram.

”Bye Zayn” säger jag innan jag går ut genom dörren.

 

Vad tycker ni? Kommentera! /Tilde & Izabella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0