Being the way that you are is enough - Del 28

Senaste:

"When do you get here?" Frågar jag.
"A half hour ago I think" säger han. "You?"
"Uhm" jag tittar på klockan den är halv elva, jag kom väl hit vid nio ungefär. "One and a half hour ago" säger jag och han nickar emot mig.
________________________________________________________________________________

Thildas perspektiv:

"Look Thilda we have to talk, about you know us" Säger han och ger mig en undrande blick. Jag ger honom en nick som menar att han ska fortsätta.
"I really, really like you!" Säger han.
"I like you to!" Säger jag och ler lite osäkert mot honom.
"But?" Frågar han.
"I don't know, all the fans?" Han ler.
"Don't care about them, if they don't like that I'm happy with you, are they don't real fans!" Säger han sedan bestämt. Jag ler och han kramar om mig med sin vänstra arm. Efter ett tag så bestämmer Zayn att vi ska ut och springa imorgon eftermiddag. Vi cyklar lite till innan vi går in i varsitt omklädningsrum och duschar. Det luktar svett inne i omklädningsrummet och denna gång så är jag inte ensam. Det är ganska många andra tjejer där inne. Jag tar av mig kläderna och virar min handduk runt mig innan jag går in till duscharna. Det finns flera lediga så jag går in i den som är närmst. Jag sköljer av mig och tar shampoo i håret.

När jag har duschat färdigt så går jag ut i omklädningsrummet igen. Jag sätter på mig mina svarta jeans som jag köpte igår och min hoddie med USA flagga på. Jag sätter mig framför hårfönarna och fönar håret tills det är torrt, sedan borstar jag igenom det och målar på lite masacara på mina ögonfransar. När jag är klar så sätter jag på mig mina skor och går ut för att vänta på Zayn som inte har kommit än. Jag sätter mig på en bänk och plockar upp min mobil som är en svart Iphone 4S. Jag går in på Instagram och ser att jag har fått fyra nya följare, jag kollar vilka. Men jag känner inte igen någon. När jag har suttit på bänken i lite mer en fem minuter så ser jag Zayn komma gående mot mig.

”Hungry?” Frågar han med ett flin. Jag flinar tillbaka och nickar. Han räcker sig min hand och drar upp mig från bänken. Jag tar min träningsbag och slänger den över min vänstra axel. Sedan så går vi ut från gymmet.

”Is Mc’Donald’s okay?” Frågar han. Jag ler mot honom.

”I take that as a yes!” Säger han och flinar sedan vi börjar gå mot närmaste Mc’Donald’s. Han tittar undrande på min tröja. Jag ler åt hans ansiktsutryck innan jag frågar.

”Is it something wrong with my hoodie?” Han ler lite innan han säger.

”No it’s nice, but you don’t live in the USA, you live in the UK!” Jag skrattar åt honom.

”Well in Sweden we don’t care about that!” Säger jag och skrattar lite, han ler lite och håller upp dörren eftersom vi är framme.

”What do you want?” Frågar han.

”I think I take a Big Mac and a Coke please!” Säger jag och ger honom ett leende. Han nickar och pekar mot ett ledigt bord. Jag går bort dit och på vägen så tar jag med mig servetter, salt, ketchup och sugrör. Jag sätter mig på den ena stolen och tar upp min mobil igen. Då ser jag har fått ett nytt Sms från Alice.

Var är du? Tränar du fortfarande?” Jag svarar snabbt. ”Träffade Zayn på gymmet äter lunch med honom, kommer hem i eftermiddag hoppas jag!” Sedan lägger jag ner mobilen i byxfickan igen. Då kommer Zayn med vår mat och varsin McFlurry. Jag ler stort.

 

När vi har ätit färdigt så tar vi med oss glassen ut i solen medans vi går.

”Where do you think should we go now?” Frågar jag.

“Well, it’s good weather, what about the beach, we can pick up the others?”

“That’s sounds like a good idea!” Vi bestämmer att killarna ska hämta upp oss om en timme. Innan vi ska säga hejdå så ger han mig en lång kyss. Jag kysser tillbaka.

”See ya!” Säger han och ger mig en kram innan vi skiljs åt.
______________________________________________________________________________

Förlåt för världens kortaste del men imorgon kommer en extra lång jag lovar er! Nu är det bara jag (Tilde) som skriver här men Bella kommer att hjälpa till med bloggdesign och kanske kommer skriva någon gång om jag är bortrest eller något.

Jag tänkte börja skriva i killarnas perspektiv nu men jag tänkte skriva på svenska för jag tror att det är lättare att läsa då! Men dem kommer såklart att prata på engelska fortfarande eller vad tycker ni?

/Tilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0