Being the way that you are is enough - del 6

Senaste:

”Good, call us when you are up!” säger Harry

“Okay”, säger jag sen får jag fem stycken varma kramar och sedan går vi ut från restaurangen och börjar gå hemåt. När vi är hemma så springer vi in i badrummet och borstar tänderna, tar bort sminket och byter om till pyjamas. Sedan ringer vi våra föräldrar och berättar hur det har varit i lägenheten och sedan slänger vi oss ner i våra sängar. Vi pratar lite innan vi går och lägger oss mest om vad vi kommer att hitta på imorgon med killarna alla tre är väldigt förväntansfulla. Sedan så känner jag att mina ögonlock blir tyngre och tyngre sedan så hör jag inte vad Alice säger längre utan jag har somnar.

______________________________________________________________________________________________

Alice perspektiv:

 

Nästa morgon vaknade jag av att ljudet av duschen, jag tittade upp och såg att Isabelle låg kvar i sin säng, men Thildas säng var tom. Medans jag reste mig upp hörde jag hur duschen tystnade. Jag gick ut och satt mig i soffan. Ut från badrummet kom Thilda med en handduk virad runt sig och en turban på huvudet.

”God morgon” sa jag. ”Är du redan klar?”

”Ja, jag har varit uppe ett tag nu och eftersom att vi ska träffa killarna idag tänkte jag att jag kunde göra i ordning mig”, svarar hon.

Jag nickade och gick in i vårat och letade upp ett par slitna jeansshorts i flera olika blåa nyanser, sen ett rosa slappt linne. Sen gick jag in i badrummet och duschade. Jag funderade på hur det skulle vara att träffa One Direction idag. Tänk om det skulle vara massa tjejer som sprang efter de, då skulle vi ju inte kunna umgås med de. För vad jag hade förstått av våran kompis Elsa, var de väldigt kända. Fast hysterin kanske inte var lika galen här som i Sverige, fast man vet ju aldrig.

När jag kom ut från rummet satt Thilda med en tidning i handen. Antagligen en modetidning, fast jag visste inte så noga. Jag satt mig i soffan bredvid henne, jag tittade ut genom fönstret. Det är en utsikt över staden, en liten park och några gungor, jag ser några mamma med en barnvagn som är ute och går. Det är helt tyst. Jag bryter den.

”Ska vi göra frukost eller?” säger jag.

Thilda tittar upp från sin tidning, sen stänger hon den och lägger den på bordet.

”Visst, det gör vi”, säger hon medans hon reser sig upp och går runt soffan. Jag kommer efter henne.

Vi reste oss upp och gick till köket. Vi plockade fram bröd, yoghurt, smör, pålägg, jordnötssmör och juice. Vi gjorde vår egen frukost innan vi gick in och väckte Isabelle. Vi lade hennes mobil bredvid hennes huvud och ringde till henne hon flög upp ur sängen eftersom hon vart så rädd sedan svarade hon.

”Hallå” sa hon.

”Tjenare sömntuta frukosten är serverad”, säger jag och skrattar åt henne.

”Sjukt roligt”, säger hon och tittar surt på oss. Hon drar täcket över huvudet igen, men vi bara skrattar åt henne.

”Kom igen, upp med dig nu!” säger Thilda och drar bort täcket från Isabelle. Hon stönar men kravlar sig sen upp från sängen och gnuggar sig i ögonen.

”Var ni tvungna att väcka mig så tidigt?” frågar hon och tittar på oss.

”Klockan är kvart i elva snart, och vi skulle ju träffa killarna idag”, säger jag. ”Om du inte kommer ihåg det.” Jag tittar menande på henne.

”Oj gud, jag måste ju äta frukost och fixa mig, jag kommer inte hinna!” säger hon panikslaget och snubblar upp ur sängen. Jag och Thilda rycker på axlarna, och går ut ur rummet. Isabelle brukar verkligen inte vara den som stressar sig över killar. Vi går in i köket där Isabelle är i full gång med äta sin frukost. Hennes mun är full med yoghurt när hon pratar.

”Har ni inte bråttom?” frågar hon oss medans hon dricker sin juice.

”Nej, vi har redan duschat och är klara, vi ska bara äta och borsta tänderna”, svarar jag flinande på Isabelle.

Hon suckar mot mig och tar sin tallrik och sitt glas och sätter in det i diskmaskinen. Hon småspringer mot sovrummet och någon minut senare ser vi henne gå till badrummet. Jag och Thilda tar för oss av frukosten, jag äter en halv fralla med ost, lite yoghurt och lite juice. Jag var inget fan av frukost. Fast det var däremot Thilda, hon åt alltid mest frukost. Just som vi satt där och åt ringde min mobil. På skärmen stod det ’Niall’.

”Hi Niall”, sa jag glatt. Jag såg hur Thilda tittade på mig och log fast jag låtsades inte om henne.

”Hi, would you and your friends like to going on a sightseeing in London?” frågar han lika glatt tillbaka.

“Yes, of course, when and where?” sager jag.

“Me and the boys pick you up in an hour”, svarar han. “If, it’s okey.”

Jag tittar på klockan, den star på kvart över elva.

”Yes, that’s great see you”, säger jag.

“See you sweetie”, säger han. Det bubblar lite i mig men jag väljer att inte visa det allt för mycket.

Thilda tittar på mig.

”Så, vad sa de?” säger hon och tittar ivrigt på mig.

”Om en timme hämtar de oss här”, svarar jag och ler stort mot henne.

”Okej, bra, ska vi plocka undan frukosten?” säger hon.

Jag nickar och ställer in yoghurten, juicen och smöret i kylskåpet. Thilda tar resten.

 

Isabelles perspektiv:


Jag duschar det snabbaste jag kan, tvättar håret gör jag också. När jag kommer ut från badrummet sitter Thilda och Alice i soffan. Alice läser en mattidning och Thilda sitter som vanligt och läser en modetidning medans hon har sina hörlurar i öronen. Båda sitter koncentrerade. Jag smiter förbi de båda och går in i sovrummet för att välja kläder. Det blir ett par vita ganska korta jeansshorts till ett sött linne med mönster på. Sen tar jag ut mina gröna, höga converse. Jag fönar håret och sen lockar jag det lite i topparna. När jag är klar går jag ut.

”När skulle vi träffa killarna?” frågar jag de.

”Om tjugo minuter hämtar de upp os utanför porten”, säger Alice och tittar upp från sin tidning.

”Okej, är ni klara eller?” säger jag och tittar frågande på de.

Alice nickar, Thilda hör inte. Jag går fram till henne.

”Är du klar?” säger jag medans jag drar ur en av hennes hörlurar ur örat på henne.

”Ja, jag ska bara ta min väska”, säger hon medans hon reser sig upp.

Alice och jag går efter henne, jag tar en brun väska och slänger ner min mobil, nycklar, ett läppglans, hörlurar, ett tuggummipaket och mina solglasögon. Jag brukade alltid ha med mig tuggummi som jag kunde äta efter att jag hade ätit mat. Jag kände mig alltid så äcklig i munnen efter att jag hade ätit mat. Det var tio minuter kvar innan killarna skulle komma och hämta oss så vi bestämde oss för att gå ner till porten. Jag sprang ner först, jag längtade efter Harry. Även fast jag bara hade känt honom i en dag gillade jag honom redan. Alice kom ner efter mig, sen kom Thilda. Utomhus var det soligt, det stekte på bra idag. Jag hade inte varit inne på twitter på länge, senast var precis innan vi skulle gå på flygplanet till London. ”So nice to be in London, and today we are going to a sightseeing!”

Just som vi stod där hörde vi en bil komma, jag tittade upp och såg att det var killarna.

”Hi girls!” sa Louis när de hade stannat bilen framför oss. Vinkade till de och hoppade in bilen, Louis och Harry satt i framsätet. Jag fick sitta bakom Harry och det var jag väldigt glad för.

”Hi!” sa vi alla i munnen på varandra medans vi försökte ge de varsin kram.

”Hello Isabelle”, sa Harry och vände sig om och log mot mig.

”Hello”, sa jag och sträckte fram min hand.

”No, not again”, sa han och vi båda skrattade.

”Why are you wearing sunglasses?” frågade han. “Take them off so I can see your beautiful eyes.”

Harry visste verkligen hur man flörtade. Jag skrattade lite, medans jag blev glad inuti mig.

”Beacuse it’s sun, and it’s strong”, sa jag och log ett brett léende mot honom.

Han sa inget och tog av de. Han tittade rakt in i mina ögon och jag tittade in i hans. De var verkligen fina, och jag kunde drunkna i de.

______________________________________________________________________________________________
Hinner inte skriva mer nu, men hoppas att det blir bra i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0