Being the way that you are is enough - Del 8

Senaste:

”Where do you guys going?” Frågar jag.

“To the studio” Säger Harry och ler “We have to play in some new things”

“Okay but do you guys want to do something tomorrow?”

“Sure, but we have a signing how stops three” säger Louis

“Okay but can see you after that?” frågar jag

“Sure” säger Zayn. Sedan får jag fem varma kramar, och sedan går de ut genom dörren, man hör hur deras bil startar och vi ser hur den kör iväg.

 

Alice perspektiv:

Nästa morgon så vaknar vi klockan elva och alla känner sig väldigt utsövda, vi går upp och äter frukost och alla tar en dusch var. Sedan bestämmer vi oss för att gå ut lite. Vi klär på oss och sedan går vi ut. Vi går in på några affärer men ingen hittar något. Sedan bestämmer vi oss för att äta lunch på McDonald’s, eftersom det inte var så länge sedan vi åt frukost så var vi inte så hungriga. Vi köpte varsin Big Mac och en Cola. När vi sitter och äter så ringer Thildas mobil, hon visar den för oss. Det står Zayn och så är det en bild på honom som hon tog på flygplanet. Hon svarar.

”Hi Zayn” Hon pratar ganska länge och sedan tar hon upp ett anteckningsblock och en penna ur sin väska och skriver ner en adress, sedan lägger hon på.

”Vad sa han?” frågar jag.

”Han sa att vi kunde komma till deras studio vid klockan fyra ungefär” sa hon och log ”Vad säger ni, ska vi gå?”

”Visst” säger Isabelle, vi reste oss upp och gick ut från restaurangen. Sedan gick vi tillbaka till lägenheten.

 

Vi bestämde oss slappa den sista timmen innan vi skulle börja göra oss i ordning. Vi satte på radion och fixade varandras naglar. Jag fick ljusrosa, Isabelle fick lila och Thilda fick ljusblåa. Sedan började vi välja kläder, fast vi kom på att vi faktiskt inte hade en aning om vad vi skulle göra, så Isabelle ringde till Harry och frågade. Vi skulle tydligen gå på någon känd klubb. Thilda satte på sig klänningen som hon hade köpt igår, jag oroade mig för att hon skulle frysa eller få skavsår eftersom hon hade bara ben och skor med en decimeters klack på. Hon brukade ju alltid dansa helt vilt. Isabelle satte på sig sin svarta jeanskjol, ett lila linne och ett par korta tights. På fötterna hade hon sina älskade Converse. Jag satte på mig en klänning och ett par tights och jag gick in först på toaletten för att sminka mig medans Thilda och Isabelle stod framför helfigursspegeln i hallen och fixade sina frisyrer.

 

Jag brukade inte använda så mycket smink, men jag tog ändå lite mascara, kajal och rouge. Sedan gick Thilda in på toaletten efter tio minuter kom hon ut. Hon var jättesnygg.

”Vilken babe” sa Isabelle och skrattade, jag skrattade också och Thilda log stort. Isabelle gick in på toan och Thilda fixade mitt hår. Hon tog en plattång och plattade mitt annars väldigt lockiga hår, Sedan sprayade hon det med hårspray och rufsade till det så att det såg ut som hennes och Isabelles hår. Vi ställde oss framför spegeln och jag tog ett kort som jag sedan la ut på Twitter, jag skrev ”Going out with some awesome friends! @Thildaaa @Isabells”. Sedan gick vi ut och tog en buss till en station som Zayn hade sagt låg ganska nära deras studio. När vi klev av bussen så gick vi åt vänster som de hade sagt åt oss att göra, sedan skulle vi gå rakt fram tills vi såg en bro, då skulle vi ringa dem så skulle dem komma ut och möta oss. Vi gick i ungefär tio minuter och sedan såg vi en stenbro. Jag tog fram min mobil och ringde Niall.

”Hi we are here now” sa jag.

“Okay we will be there in five minutes!”

“Okay, bye!”

“Bye” säger han och sedan lägger vi på, och mycket riktigt fem minuter senare så ser vi dem komma gående mot oss. Vi kramar om dem och följer sedan med dem in i studion. Stället där de spelar in är väldigt stort, jag förstår inte hur man kan hitta där. Men de går vant in i ett stort rum där står en soffa, några stolar, en stereo, och en stor tv. Killarna slänger sig ner i soffan, Louis och Zayn hamnar underst, och sedan börjar de kittla varandra jättemycket vi står bredvid och skrattar sedan drar Louis ner oss i soffan också, vi skrattar jättemycket tills vi är alldeles slut. Liam går och sätter sig på en av stolarna och sätter på BBC på tv:n. Först tänker vi inte på vad som sägs på den, men sen kommer något som uppmärksammar oss.

”Yesterday the boys in the popular boyband One Direction was seen with three unknown girls, is it there new girlfriends or not? That’s the question!” medans hon pratar visas en bild på oss igår från minibussen. Jag undrar verkligen hur de har fått en bild på oss när jag inte såg någon fotograf, fast de har väl sina knep antar jag. Jag, Thilda och Isabelle tittar först oroligt på varandra och sen tittar vi på killarna.

”Don’t care about it”, säger Louis och tittar på oss alla tre. De andra killarna stämmer in. Vi känner oss lite bättre till mods då, fast inte helt. Vi stänger av tv:n. Vi bestämmer oss för att gå nu eftersom klockan börjar närma sig sex och vi hade tänkt äta innan. Vi går till en restaurang som killarna har bokat bord på och en kypare visar oss till bordet där vi ska sitta. Vi sätter oss ner och sedan kommer en servitris och tar våra beställningar. Jag beställer kött med klyftpotatis och Fanta. Efter en kvart ungefär så kommer maten, och vi börjar äta.

”This was really good!” säger Louis.

”I agree with that!” säger Thilda. Sedan skrattar vi. När alla har ätit upp, så betalar killarna och sedan går vi ut. Niall beställer två stycken taxis, eftersom vi är åtta stycken. Efter ungefär fem minuter så kom de. Jag, Isabelle, Niall och Harry hoppade in i den ena och Thilda, Zayn, Louis och Liam satte sig i den andra, dem sa adressen och sedan åkte vi.

 

Thildas perspektiv:

Jag satt i mitten där bak av Taxin, på ena sidan av mig satt Zayn och på den andra satt Louis, Liam satt där fram.

”How long does it take to go to the club? Frågar jag.

“About fifteen minutes” sa Zayn.

”Okay” sa jag.

”How old do you have to be to drink alcohol in Sweden?” frågar Louis mig.

“Eighteen” säger jag.

“Same here” säger Louis. Efter en stund så frågar Zayn.

“What is your name on Twitter?”

“Thildaaa” säger jag och skrattar. Jag tar upp min mobil och låser upp den. Jag går in på twitter eftersom att vi nyss pratade om det. Zayn har börjat följa mig. Jag ler mot honom, han ler tillbaka mot mig. Jag går in på Facebook, jag skriver en ny status. ”Jag älskar London!” Efter två minuter ungefär så har Linus, mitt ex gillat statusen, Isabelle och Alice säger att han fortfarande är kär i mig. Det var ett år sedan som vi var ihop, efter ett tag så kändes det inte så seriöst längre så jag gjorde slut, jag tror att han tog det ganska hårt. Han kom inte till skolan på tre dagar i alla fall. Då stannade taxin, vi var framme. Dem andra stod redan och väntade på oss utanför, vi gick mot ingången. Musiken tror jag hördes flera kvarter bort, vi gick in och sedan så gick vi fram till baren. Zayn frågade vad vi vill ha, för oss är det ingen fråga, vi tar alltid samma alla tre, Strawberry Daquari. Vi kollar på varandra sedan säger vi i munnen på varandra.

”Strawberry Daquaries!” sedan skrattar vi. Alla killarna utom Liam beställer öl till sig, och drinkar till oss. Efter en stund så får vi dem.

”Do you want to dance?” frågar jag Zayn.

“I am not a really good dancer” säger han och ler lite ledsamt mot mig.

”I don’t care, I learn you!” säger jag och ger honom en utmanande blick.

”Okay, but you should look after your toes!” Jag skrattar åt honom. Sedan går vi ut på dansgolvet. Dem andra går och sätter sig i en soffa, de tar med sig våra drickor. Dj:n sätter på Nicki Minajs "Super Bass" och vi börjar hoppa på golvet i takt med musiken. Zayn säger något till mig. Jag hör ingenting.

”What?” säger jag och ler han gör en gest åt mig att komma närmre. Jag lutar mig närmre.

”How can you dance in these shoes?” nästan skriker han.

“Training!” skriker jag tillbaka. Jag kollar in i hans riktigt stora bruna, vackra ögon och ler mot honom.

 

Låten är slut och nu spelar han David Guettas "Little bad girl" och vi dansar till den också. Sedan är vi ganska törstiga och svettiga så vi går bort till de andra och sätter oss i soffan. Jag dricker lite av min drink. Sedan går Alice och Niall för att dansa, Louis och Liam går en liten stund senare. Vi som är kvar i soffan sitter kvar och pratar, här hör man lite bättre vad dem säger i alla fall. Jag kollar bort mot Alice, hon och Niall står ganska nära varandra och dansar ganska lugnt, någon meter ifrån dem så dansar Louis och Liam jättevilt. De hoppar typ en meter upp luften ser det ut som i alla fall. Jag undrar om vi kommer att träffa deras flickvänner någon gång, det skulle vara kul, dom har tur som har sådana pojkvänner som Liam och Louis.

Efter några timmar, tre drinkar och en massa dans med alla killarna, så bestämmer vi oss för att gå hem, klockan är snart två på natten. När vi går ut från klubben så står det några killar där utanför, de rör sig lite långsamt mot oss när vi kommer ut. Jag känner igen dem, jag såg dem vid baren inne på klubben förut med en massa glas framför sig. De måste vara rätt så fulla nu tänker jag och får lite kalla kårar längst min ryggrad. De kommer fram och ställer sig i vägen för oss.

”Are these boy’s your boyfriends?” frågar en kille med snaggat huvud.

”No” säger Isabelle snabbt.

”Good beacause you people deserve better!”

“How can you say that, you don’t even know them?” svarar jag argt tillbaka.

“Because you guys are hot and they aren’t?

“Why do you even care?” frågar jag.

“Beacause…” säger han och sedan ser jag dem närma sig oss ännu mer sedan så sträcker han upp sina händer och lägger dem på mina bröst. Jag ser att dem andra killarna håller på att göra samma saker på Isabelle och Alice. Jag slår snabbt till honom i ansiktet, han höjer sin hand för att slå tillbaka, då så springer Zayn fram och tar emot slaget som var riktat mot mig, det träffar honom i magen, han stönar till, men slår till killen på näsan. Han faller ihop på marken och hans kompisar ställer sig runt honom.

”Come on” säger Liam och vi går så fort vi kan därifrån. Louis och Niall ringer taxis, och medans vi väntar så går jag fram till Zayn och kramar om honom.

”Are you okay?”

”Yeah, I am fine”, säger han men jag ser att han inte menar det.

”No, your not” säger jag och kollar oroligt på honom ”And it’s my fault.”

”No, it’s not!” säger han

”But…” han avbryter mig.

”That guy was drunk, and…” Nu är det min tur att avbryta honom.

”Thank you” säger jag och kramar honom länge. Han kramar tillbaka och efter det så ler han. Jag Isabelle och Alice sätter oss alla i samma bil på vägen hem, eftersom vi ska av först. Niall sitter fram i samma bil. När vi är på väg hem så känner jag hur trött jag är och efter en stund så somnar jag. Efter ett tag så känner jag hur någon ruskar om min axel.

”Thilda, vi är framme” säger Alice. Jag öppnar ögonen och så ser jag att vi faktiskt är hemma. Vi säger hejdå till Niall och säger att dem kan ringa oss i övermorgon, för imorgon så kunde dem inte eftersom de skulle på några radiointervjuer. Vi tackar för allting och säger godnatt sedan kramar vi om honom och går in i huset. Jag snubblar in badrummet för att ta bort mitt smink, sen borstar jag tänderna. När jag är klar går jag till sovrummet halvt blundande. Jag tar av mig min klänning och när jag äntligen hade dragit täcket över mig somnade jag direkt.

_____________________________________________________________________________________________

Spännande del va?
Förlåt för att det inte kom en del igår men vi skrev lite på den här då, så nu kommer en lång del istället.

/Tilde & Izabella


Kommentarer
Postat av: Maja P

Hej! precis publicerat första kapitlet på min One Direction novell! skulle uppskatta ifall du läste den & kommentera vad du tycker!

kram Maja P! :)

http://bedersen.blogg.se/category/pedersens-noveller.html

2012-04-28 @ 18:56:05
URL: http://bedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0