Being the way that you are is enough - 38

Senaste:”I mean do you think it’s okay that the lads are here?”

”Yeah, that’s fine” sa hon och kramade om mig bakifrån.

”Okay, have you seen Forrest Gump before?”

”Yeah I love it!” Säger hon och jag ler stort och tar skålen med chips i ena handen och den med dipp i den andra medans Thilda tar drickan och glasen. Vi får inte plats båda två i soffan så vi sätter oss på golvet nedanför. Jag lutar mig mot soffan och Thilda sätter sig framför och lutar sitt huvud på mitt bröst. Sedan så startar vi filmen.

 

Zayns perspektiv: När filmen är slut så tittar jag runt omkring mig alla har somnat förutom mig och Thilda.

”What should we do now?” Frågar jag henne och hon vänder upp sitt huvud mot mig och ger mig en snabb puss på munnen.

”We can play fifa” Säger hon ganska tyst för att inte väcka dem andra. Jag nickar och går fram till Tv:n och sätter i spelet sedan så räcker jag henne den ena kontrollen.

”We can’t be loud” säger jag och hon nickar innan vi startar spelet. Jag är Italien och hon är Spanien, efter typ en halvminut så gör jag första målet.

”Fan!” Säger hon. Jag tittar undrande på henne.

”What?” Säger jag och flinar, det var säkert något på svenska.

”It means hell or shit” säger hon och flinar lite hon med.

”Okay!” Säger jag och skrattar innan vi återgår till spelet. Hennes ena forward kommer in i straffområdet och gör ett-ett. Hon ler stort och jag försöker härma det som hon sa för en stund sedan.

”Fuon!” Säger jag och hon börjar gapskratta.

”What so funny?” Säger jag och hon ler.

”Fan” Säger hon sedan och jag säger det igen och den här gången så låter det rätt.

”Fan” hon nickar och jag skiner upp.

”Teach me some more Swedish!” Säger  jag.

”What do you want to know?” Frågar hon och jag tänker efter.

”How do I say hi, yes and no?”

”First Hi is Hej and yes is ja and no is nej” säger hon och jag tittar på henne det låter inte så svårt.

”Hey, ja, ney!” Jag skiner upp.

”Almost there!” Säger hon och kysser mig, jag kysser tillbaka.

”I had a dream about someone who talking in swedish!” sa Louis och sträckte på sig. Jag suckar över att han avbröt oss.

”It was’nt a dream it was me!” Säger jag och han tittar undrande på mig.

”What did you said?”

”Hey, ja and ney!” Säger jag och ler stolt.

”What does that mean?”

”Hi yes and no!” Säger jag.

”Okay?” Säger Louis och ser lite förvirrad ut.

”Teach me something more” säger jag och hon tittar på mig.

”What do you want to know?” Frågar hon igen.

”How do I say, you are hot?” Frågar Louis och jag tittar på roat på honom.

”I want to say it to Eleanor in Swedish!” Säger han.

”When should see her? Frågar Thilda.

”Well tomorrow can we go out on a movie together, you and Zayn and me and Eleanor?” Han tittar undrande på mig och jag nickar. Thilda skiner upp och ler stort.

”But how do I say, you are hot?” Säger Louis och tittar på Thilda.

”Du är het” säger hon.

”Do er het” försöker Louis.

”Almost there!” Säger hon igen och skrattar lite.

”Du er het!” Säger Louis igen.

”Är!” Säger Thilda

”eur!” Säger Louis och Thilda skrattar åt honom.

”Är!”

”Är” Säger Louis och den här gången så nickar Thilda. ”Du är het!” Prövar han och det låter faktiskt som när Thilda sa det.

Nu kommer det en ny del så här på morgonen, igår så var jag ute och tältade med mina kompisar och då hade jag typ skrivit den här men hann inte publicera den.

http://onednovell.webblogg.se/

Jättebra novell och jättefina tjejer som skriver den. Ni borde läsa den. /Tilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0