Being the way that you are is enough - Del 29

Senaste:

”Where do you think should we go now?” Frågar jag.

“Well, it’s good weather, what about the beach, we can pick up the others?”

“That’s sounds like a good idea!” Vi bestämmer att killarna ska hämta upp oss om en timme. Innan vi ska säga hejdå så ger han mig en lång kyss. Jag kysser tillbaka.

”See ya!” Säger han och ger mig en kram innan vi skiljs åt.
______________________________________________________________________________

 

Thildas perspektiv:

Jag öppnar dörren till lägenheten och skriker.

”Tjejer vi ska till stranden!” Isabelle kommer ut i hallen.

”När då?”

”Killarna kommer och hämtar oss om en timme!” Hon nickar innan hon går in i sovrummet igen för att börja packa. Vi letar fram handdukar och sedan så tar alla fram badkläder. Isabelle tar sin svarta bikini med gulddetaljer som man knäpper där bak. Alice tar en med leopard mönster som man knyter i nacken och jag tar min helröda utan axelband. Vi lägger ner allting i varsin väska, jag påminner Alice om solkräm eftersom hon bränner sig så lätt. Själv så har jag aldrig bränt mig och slänger bara ner sololja som luktar kokos. Min favorit. Jag slänger också ner ett par hörlurar och senaste numret av Vouge, jag älskar verkligen modetidningar. Jag byter om från jeans och tröja till en tunn beige klänning och sätter upp håret i en hästsvans. Dem andra står och väntar på mig i hallen, så jag snör på mig ett par espadrillos med kilklack och slänger på mig mina bruna Ray-ban innan vi går ut genom dörren. Jag får ett Sms av Zayn att dem är utanför så vi går ner. Jag springer fram och ger Zayn en kram direkt, jag är verkligen kär. Jag kramar om dem andra också, sedan så hoppar vi in i bilen. Louis hoppar in i förarsätet och Liam sätter sig bredvid honom där fram. Jag hoppar in mellan Harry och Zayn och Isabelle, Alice och Niall sätter sig längst bak. Det är verkligen en stor bil, eller om man kan kalla det för bil. Det är mer en buss. Bilfärden till stranden tar ungefär tjugo minuter så vi börjar åka direkt. Liam skruvar upp ljudet på radion.

”I like this song!” Säger jag, det är Your song den versionen med Ellie Goulding. Killarna sjunger med så jag bestämmer mig för att göra det också.

”How woooonderful life is while you’re in the world…” sjunger jag och Zayn ler emot mig, jag känner att jag rodnar lite. Jag vet ju att jag sjunger rätt så bra, men inte i jämförelse med dem.

”You are an awesome singer Thilda!” Säger Harry.

”In school the teather always want her to sing on the shows we had!” Säger Isabelle och jag rodnar innan jag ger henne en sur blick. Var hon tvungen. Sedan så är vi framme vi stranden det är ganska så mycket folk där. Vi kliver ut bilen och möts av solen igen. Det måste vara runt trettio grader ute. Med det är ju början av juli så det är ju inte så konstigt. Jag drar av mig min klänning eftersom jag har min bikini under den precis som Isabelle och Alice. Vi lägger ut våra handdukar i den varma sanden och jag lägger mig på mage. Killarna håller på att byta om till sina badbyxor. Undertiden vi väntar så hjälps vi åt att smörja in Alice på ryggen och andra ställen där man inte kommer åt själv. Sedan så lägger jag mig ner på handduken igen. Jag har redan fått ganska mycket färg men jag bestämmer mig ändå för att sola. Då så skymmer någon solen, jag öppnar ögonen och ser Zayn som står framför mig. Han lyfter upp mig med starka armar och jag ser att dem andra killarna har lyft upp Alice och Isabelle också. Dem räknar till tre innan dem slänger oss i vattnet. Vattnet är helt klart så jag öppnar mina ögon för att kunna se botten. Jag simmar några tag under vattnet innan jag går upp för att hämta luft. Sedan så hoppar jag upp på Zayns rygg för att försöka få ner honom under vattnet men han är lite för stark så han puttar av mig.

 

När vi kommer upp från vattnet igen så slänger sig alla ner på sina handdukar. Vi pratar lite och jag känner solen son steker mot min rygg. Jag vill helst inte bränna mig så jag frågar.

”Zayn can you please rub my back?” Han ler emot mig och säger sedan.

”Of Course!” Jag räcker honom flaskan med sololja han sätter sig upp och skruvar av korken sedan så luktar han på den.

”Smells good!” Jag skrattar åt honom innan jag lägger ner huvudet åt ena sidan. Jag studerar hans ansikte medans han smörjer in mig. Han varma händer åker upp och ner längst min rygg. När han är klar så frågar Louis.

”Do you guys want to play a volleyballgame?” Jag flinar mot Isabelle och Alice. Vår gamla idrottslärare var volleybollspelare så det var typ det ända vi gjorde på idrotten. Alltså är vi grymma på det.

”Okay the girls vs the boys, but one guy in our team!” Säger jag.

”Okay Liam you can be with the girls!” Säger Louis och flinar mot honom. Han kommer att få sig en överraskning när vi börjar matchen tänker jag och ler för mig själv. Louis tar fram en Volleyboll boll ur sin väska och räcker mig hans hand och drar upp mig.

”You are gonna lose!” Säger han när jag är uppe.

”You’ll see!” Säger jag med ett flin. Både jag och Isabelle är rätt så tävlingsinriktade. Fast hon är lagspelare och jag tränar individuellt. När jag var yngre så tränade jag tennis och friidrott. Det finns en plan lite längre bort på stranden så vi går dit.

 

Louis låter oss börja, vi bestämmer att Isabelle ska passa så kan jag slå över den. Hon slår en enkel pass och jag tar i så att den kommer i en perfekt båge och Louis måste nästan slänga sig ner för att kunna ta den.  Han tittar ganska förvånat på mig och jag flinar emot honom. Sedan så fortsätter matchen. Vi tar ganska snabbt ledningen och Louis blir bara surare och surare. Säkert för att vi är tjejer, Liam ser ganska så nöjd ut eftersom han hamnade i vårt lag. Dem andra tycker nog mest att det är kul, men Louis tar det så allvarligt så han slår bara hårdare och hårdare bollar. Helt plötsligt så får jag en stenhård boll rakt på tinningen och ramlar bakåt med en duns, det kör rätt så ont och jag känner mig rätt så yr.

”Thilda hur gick det!” Frågar Alice och sätter sig bredvid mig.

”Are you al right?” Frågar Louis med en orolig blick och räcker mig en vattenflaska. Jag nickar lite försiktigt och försöker resa mig upp men så snurrar allt till. Jag känner Zayns starka armar runt mina axlar och lyckas stå upp.

”I’m a little dizzy” säger jag och sätter mig ner i sanden igen.

”I’m really, really sorry!” Säger Louis och ser verkligen ut att vara det.

”It’s okay, you were just angry because you were about to lose to girls!” Säger jag och flinar lite mot honom.

“I know I’m a really bad loser!” Säger han och ler emot mig. Efter ett tag när jag inte är så yr längre så går vi tillbaka till våra handdukar som vi har lämnat. Jag lägger mig ner på min gula, jag känner inte för att bada mer så jag tar upp min tidning.

”Are you sure that you are okay!” Säger Zayn och lägger sig bredvid mig.

”Yes, but shouldn’t you don’t go and swim with the others.

“I can’t swim remember?” Säger han och flinar lite. Jag tänker tillbaka till flygplanet och ett leende för upp mina mungipor.

 

Efter ett tag så märker jag hur Zayn somnar, så jag sätter på musik.

_____________________________________________________________________________

Ny del! Vad kommer dem göra sedan och kommer Thilda och Zayn att bli tillsammans?

/Tilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0