Being the way that you are is enough - Del 32

Senaste:

Efter en stund med kyssar så bestämmer vi oss för att sova, vi gör i ordning oss och lägger oss tätt ihop i den breda sängen. Jag lutar min mot hans bröst och tillslut så hör jag hur han andas tyngre och tyngre och då bestämmer jag mig också för att sova.
____________________________________________________________________________

Alice perspektiv:

Nästa morgon så vaknar jag av att någon sätter på duschen.  Jag reser mig ur sängen och drar på mig mina gråa canadabyxor innan jag går ut i köket för att fixa frukost. Jag plockar fram ägg eftersom jag är jättesugen på omelett. Jag tar fram en skål och en stekpanna och börjar. När den är klar så delar jag den på mitten och lägger ena halvan på en tallrik, den andra lämnar jag i stekpannan åt Isabelle. Jag tar fram min mobil och går in på Facebook medans jag äter, det är ganska tråkiga inlägg så jag går in på Instagram istället. Jag gillar lite bilder och sedan så får jag ett Sms från Niall. Jag känner hur mitt ansikte spricker upp i ett stort leende innan jag ens har läst det. Jag öppnar upp det.

Do u have Instagram?;)” Jag skriver ett snabbt svar. ”Itsalicehere! You?” Svaret kommer efter några sekunder. ”Nialler1993” Jag går in på Instagram igen och söker på hans namn, han har jättemånga följare. Själv har jag bara sjuhundranittiofyra, han följer bara en person, jag klickar på den och ser min användare. Jag ler stort, sedan så märker jag hur jag har fått ungefär tjugo nya följare sedan han började följa mig. Nice, tänker jag. Sedan så tar jag ett foto av min halvätna omelett och lägger upp den.  Då kommer Isabelle ut från badrummet.

”Frukost!” Säger hon och tar den andra halvan av omeletten och sätter sig vid bordet. Då får jag ett nytt Sms från Niall.

Do you and Isabelle have time for cinema with me and Harry today?”

”Niall undrar om vi vill gå på bio med honom och Harry idag?” Frågar jag Isabelle.

”Såklart, men Thilda och Zayn då?”

”Jag kan fråga”, säger jag. Jag skriver ”Of course, how about Thilda and Zayn?”

I can ask them!:)” Skriver han. ”Do it!:)” Skriver jag tillbaka innan jag går in i vårt sovrum för att välja kläder. Min mobil börjar vibrera och jag tar upp den det är Niall jag skrattar lite innan jag svarar.

”Hi!”

”Hi, they join us!”

”Okay when should we go and were?”

”We all can meet outside The Disney shop” säger han. Jag fnissar lite.

” But Why the Disney shop?” Frågar jag sedan.

”I don’t know!” Säger han och jag kan se framför mig hur han flinar.

”Okay, but what time should we be there?”

”The movie starts three, so how about two?”

”Perfect, see you there!” Sedan så lägger vi på.

”Nå?” Frågar Isabelle och jag hoppar till, jag har inte märkt att hon kommit in i rummet.

”Sluta smyga sådär!” Säger jag.

”Jaja, men vad händer nu då?”

”Vi ska träffa dem klockan två och Thilda och Zayn kommer också”

”Vad bra!” Säger hon. Klockan är elva och jag går in i badrummet för att duscha lite snabbt.

 

Thildas perspektiv:

Jag och Zayn sitter och äter frukost när det ringer på dörren, Zayn går och öppnar. Jag hör att han pratar med någon, det är en kille.

”Thilda!” Ropar Zayn, jag reser mig upp och går efter honom ut i hallen där han och Niall står.

”Do you want to go to cinema this afternoon?” Frågar Zayn.

“Of Course, what movie is it?” Frågar jag och tittar på Niall med en undrande blick.

”That’s a suprise!” Säger han.
___________________________________________________________________________________________

Förlåtförlåtförlåt för den dåliga uppdateringen, denna del är inte heller särskillt lång! Imorgon kommer det komma en del i alla fall. / Tilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0