Being the way that you are is enough - Del 34

Senaste:

”Thilda, left foot at yellow!” Säger Niall och Thilda lyfter sitt vänstra ben så att hon kan sätta det på en gul vilket innebär att det är över Zayn. Nu står hon i världens konstigaste ställning och jag kan inte låta bli att skratta åt henne.

”Why are you laughing Harry this is serious!” Säger hon med skämtsam ton. Jag svarar inte skrattar lite till innan jag slutar skratta åt henne och skrattar åt Zayn istället som har gett upp och sätter sig bredvid mig i soffan.

”That looks really uncomfortable!” Säger jag och pekar på Thilda som fortfarande står i samma ställning. Det slutar med att Isabelle också ger upp och Thilda vinner.
______________________________________________________________________________

Isabelles perspektiv:
Jag vaknar av att solen skiner på mitt ansikte och sätter mig upp i sängen. Vi har glömt att dra ner rullgardinen, tänker jag och tittar sedan på klockan. Halv åtta, jag reser mig upp och går in i köket, någon dag måste man väl gå upp lite tidigare tänker jag och tar fram ingredienser till att göra våfflor. När jag har blandat smeten så sätter jag mig ner i soffan och väntar på att Thilda och Alice ska vakna. Jag plockar upp mobilen ur mina urtvättade jeans. Jag går in på bilder och tittar på dem som jag tog igår när vi var med killarna. Jag ler när jag kommer till bilderna så jag och Harry gjorde grimaser. Snygga var dem inte direkt men väldigt roliga. Han är verkligen snäll Harry, tänker jag och snygg också för den delen. Jag ler igen när jag ser bilden jag tog då Thilda och Zayn kysstes, dem är bara för söta ihop. Då kommer Alice ut igenom dörren till vårt sovrum.
"Är du redan vaken?" Frågar hon med en förvånad min.
"Ja och se inte så förvånad ut!"
"Har du ätit frukost?" Frågar hon och tittar lite trött på mig.
"Nej men jag har gjort en våffelsmet, ska vi väcka Thilda?" Frågar jag och hon nickar. Vi tar vår blomspruta som vi inte har någon användning för eftersom vi inte har några blommor. Sedan så fyller vi den med iskallt vatten och går in i sovrummet. Jag tar den i ena handen och sätter den så att den bara är några centimeter från Thildas högra kind.
"Ett två tre!" Säger jag och sprutar tre gånger i hennes ansikte. Hon sätter sig upp i sängen och tittar på oss med en trött min, sedan så tittar hon på klockan och suckar högt.
"Åtta! Menar ni allvar!" Hon drar täcket över huvudet och stönar.
"Vi ska göra våfflor!" Säger jag och Thilda reser sig upp från sängen och säger,
"Men varför sa ni inte det!" Innan hon springer in till köket och tar ut våffeljärnet. Jag tar ut smeten som står i kylen och hon sätter i konakten. Medans vi väntar på att det ska bli varmt så pratar vi om vad vi ska göra idag.
"Vi kan väl fråga killarna om dem vill hitta på något?" Frågar Alice.
"Ja varför inte?" Säger jag.
"Jag kan ringa!" Säger Thilda och går och hämtar sin mobil. Hon slår in Zayns nummer och sedan så tittar hon besviket på oss.
"Han sover säkert!" Säger hon och skickar ett Sms istället. Nu är våffeljärnet klart och jag håller i lite grann av den beiga smeten. Thilda sätter i sin IPhone i högtalaren som står på en hylla i köket och sätter på Payphone med Maroon 5. Vi står och dansar och sjunger med medans vi väntar på våfflorna. När låten är slut så är två stycken våfflor klara och så börjar nästa låt från Thildas kända "Sommarlista" som är We Are Young med Fun. Hon gör en ny varje år med alla låtar som hon tycker passar till sommaren. När sommaren är slut så har alla tröttnat på låtarna eftersom dem spelas jämt och ständigt. På stranden, i badrummet, i köket, i trädgården, på fester och typ alla andra ställen. Då tystnar låten och Thildas mobil börjar ringa istället, hon springer fram och svarar.
"Hi Zayn!" Säger hon och flinar.
"Mm, yeah!" Säger hon och går iväg till soffan och sätter sig ner. Jag häller i nästa omgång med smet och stänger locket. Nu är det fem våfflor. Jag tittar ner i den ljusgröna skålen och ser att det kommer bli ungefär tre stycken till. Thilda kommer tillbaka. Jag tittar undrande på henne.
"Vad sa han?" Frågar jag.
"Dem kan inte eftersom dem ska ha en konsert ikväll, men vi får komma om vi vill!" Säger hon och flinar.
"Jaaaa!" Säger jag och Alice i munnen på varandra.
"Jag trodde väl det för jag har redan sagt ja!"Säger hon.
"Konserten börjar klockan åtta" säger hon sedan och sätter sig vid bordet eftersom våfflorna är klara.
___________________________________________________________________________________

Ja jag vet kort del! Men det är bättre än ingenting och på fredag får jag sommarlov så då kan jag skriva mer. Jag har ingen fantasi just nu vad tycker ni ska hända? /Tilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0