Being the way that you are is enough - Del 37

Senaste:

”So are you free now?”

”Yeah but I’m really tired”

”Okay, but then we can go to your apartment and do some stuff!” Säger jag och fnissar lite.

”Okay, you know the way see ya there in a half an hour”

”Okay” Säger jag och lägger på. Vi hoppar in i en taxi som tar oss tillbaka till lägenheten. När vi är inne så sjunker vi alla ner i soffan. Jag sitter bara där i fem minuter innan jag reser mig upp för att gå.

”Jag går till Zayn” säger jag.

”Okej, sover du där?” Frågar Isabelle

”Maybe?” Säger jag och tar en tandborste och rena kläder och trycker ner dem i en väska innan jag går ut igenom dörren igen.

Zayns perspektiv:

Jag tänder värmeljuset som ligger i den enda ljusstaken som står på mitt soffbord och blåser sedan ut tändstickan. Precis då så ringer det på dörren, jag går och öppnar och möts av en varm kyss och en kram efter det. Jag drar in Thildas lukt i mina näsborrar och ler stort.

”Hi Beautiful!” Säger jag och ler stort. Vi går in i vardagsrummet och sätter oss i soffan. Jag tar tag i hennes haka och kysser henne mjukt. Då ringer det på dörren igen. Jag rycker på axlarna och går ut i hallen för att se vem det är. När jag öppnar dörren så strömmar killarna in utan att ens säga hej.

”Yeah, welcome in” Säger jag lite surt och dem tittar undrande på mig.

”What?” Frågar Louis och kikar in i vardagsrummet där Thilda sitter.

”Oh, now I understand, movietime!” Skriker han och slänger sig ner i soffan bredvid Thilda. Jag möter hennes blick och rycker på axlarna igen.

”So what do you think about the concert?” Frågar han henne och dem andra killarna går för att sätta sig i soffan. Innan Liam går förbi mig så frågar han

”Are that okay?”

”Yeah” säger jag men är fortfarande lite irriterad att dem bara kom.

”I loved it!” Säger Thilda och ler stort.

”So what movie should we see?” Frågar hon sedan.

”Toy story!” Säger Liam

”No, Love actually!”Säger Harry

”No Grease!” Säger Louis.

”Why can’t Zayn chose it’s actually his home!” Säger Liam och får en tacksam blick tillbaks.

”Hm, I’m gonna go for Forrest Gump!” Säger jag och dem andra nickar. Medans dem andra fixar med filmen så går jag och Thilda ut i köket för att fixa något att äta till filmen.

”Are you okay with this?” Frågar jag henne och hon tittar oförstående på mig.

”What do you mean?” Frågar hon.

”I mean do you think it’s okay that the lads are here?”

”Yeah, that’s fine” sa hon och kramade om mig bakifrån.

”Okay, have you seen Forrest Gump before?”

”Yeah I love it!” Säger hon och jag ler stort och tar skålen med chips i ena handen och den med dipp i den andra medans Thilda tar drickan och glasen. Vi får inte plats båda två i soffan så vi sätter oss på golvet nedanför. Jag lutar mig mot soffan och Thilda sätter sig framför och lutar sitt huvud på mitt bröst. Sedan så startar vi filmen.

Det blev inte så lång del idag men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Snart blir det kanske lite drama! /Tilde

 


Kommentarer
Postat av: Izabella

Bra! :)

2012-06-19 @ 10:16:33
URL: http://diaryofbella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0