Being the way that you are is enough - Del 39

Senaste:

”Du är het” säger hon.

”Do er het” försöker Louis.

”Almost there!” Säger hon igen och skrattar lite.

”Du er het!” Säger Louis igen.

”Är!” Säger Thilda

”eur!” Säger Louis och Thilda skrattar åt honom.

”Är!”

”Är” Säger Louis och den här gången så nickar Thilda. ”Du är het!” Prövar han och det låter faktiskt som när Thilda sa det.

 

 

Harrys perspektiv:

 

”Goodnight lovebirds!” Säger jag innan jag slinker ut genom dörren till Zayns lägenhet. Dem stänger dörren när alla har gått ut och vi går ner till våra lägenheter. Louis låser upp dörren och låter mig gå in först. Jag går direkt in i badrummet för att borsta tänderna och tvätta mig. Jag ställer mig framför handfatet och tar upp min orangea tandborste och smetar lite colgate tandkräm på den innan jag sköljer den med vatten och stoppar in den i munnen.  Louis kommer in i badrummet och ställer sig bredvid mig och börjar också borsta tänderna. Jag spottar ut tandkrämen i handfatet och sätter på kranen.

 

”What should you been doing tomorrow?” Frågar jag Louis.

 

”Me ansd elelolsas…” Jag tittar roat på honom och han spottar ut tandkrämen innan han säger.

 

”Me and Eleanor are going to the cinema with Thilda and Zayn, how about you?”

 

”I don’t know actually, maybe I ask Isabelle to do something. I want to spend some time with her before we are going to the US”

 

”You like her, right?” Frågar han och jag möter hans blick i spegeln.

 

”Yeah, I think so, goodnight Boo Bear” säger jag innan jag går ut igenom badrummet och slänger mig ner i den stora sängen i mitt rum. Jag somnar nästan direkt.

 

Thildas perspektiv:

 

När jag vaknar nästa morgon så känner jag känner jag att någon blåser mig i nacken. Jag vänder mig om och krockar nästan med Zayn eftersom han ligger så nära mig. Han ler stort.

 

”Morning” Jag kysser honom snabbt och ställer mig upp och drar på mig ett par S.S.S. mjukisbyxor från Sverige. Dem var mina favoriter och jag hade älskat dem ända sedan jag fick dem av mamma när jag fyllde femton. Dem är rätt så urtvättade men jag kan inte slänga dem. Jag klättrar ner från loftet och går in till köket. Jag börjar plocka ut frukost från kylen. Just när jag står och letar efter en smörkniv i den översta lådan så känner jag någons händer på min midja. Även fast jag vet vems händer det är så rycker jag till. Jag vänder mig om och möter Zayns blick. Innan jag blundar och möter hans läppar.

 

”You know that we are going to the US next week?” Frågar han mig.

 

“Yeah, Liam told me yesterday, how long are you going to stay?”

 

“Eight days” säger han och jag suckar.

 

”That’s to long!”

 

”I know, but I’ll call and text everyday!” Säger han och jag ler. Sedan så sätter vi oss vid bordet för att äta.

 

FÖLÅT tusen gånger för en kort del, men jag vet faktiskt inte vad som ska hända och håller på att fundera på det just nu. Så vad tycker ni?? /Tilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0