Being the way that you are is enough - Del 40

Senaste:

”You know that we are going to the US next week?” Frågar han mig.

“Yeah, Liam told me yesterday, how long are you going to stay?”

“Eight days” säger han och jag suckar.

”That’s to long!”

”I know, but I’ll call and text everyday!” Säger han och jag ler. Sedan så sätter vi oss vid bordet för att äta.

 

 

Thildas perspektiv:

”Hallå!” Ropar jag när jag kommer in i vår lägenhet. Inget svar, dörren var ju ändå låst. Jag plockar upp mobilen för att se om dem hade lämnat något meddelande. Ett Sms från Alice, ”Jag är och träffar Niall och Isabelle är och träffar Harry, hoppas att du hade kul igår, vet inte när vi kommer hem. xxA” Jag skriver till svar ”Okej, ska på bio med Zayn, Louis och hans tjej ses! xxT” Jag stoppar ner mobilen i fickan igen och vänder mig till Zayn som står bakom mig. Han följde med hit för att äta lunch innan vi ska iväg. Jag skulle ju ändå byta kläder.

”I’m going for a shower, want to borrow my laptop?” Frågar jag.

”Sure” säger han och tar av sig skorna. Jag går in i sovrummet för att hämta min macbook. Jag ger den till honom och börjar gå mot badrummet.

”What’s your password hun?” Frågar han och jag vänder mig om.

”1965-8-23” säger jag och han tittar undrande på mig.

”Why?” jag slår ner blicken och säger sedan.

”My dad’s birthday” jag styr stegen mot badrummet.

”Sorry…”Säger han.

”It’s nothing to be sorry about” säger jag och ler lite. Innan jag stänger dörren till badrummet.

När jag kliver ut duschen så tar jag en handduk som jag torkar mig med. Jag drar den igenom håret innan jag lindar den runt kroppen. Jag sprayar på mig min DKNY parfym och tar deo under armarna. Jag fönar håret och borstar sedan igenom det. Jag plockar upp min sminkväska ur byrån och drar upp blixtlåset, tar upp min rougeborste och duttar på lite bronspuder på kinderna. Jag målar på lite eyeliner och avslutar med mascara jag betraktar resultatet i spegeln och nickar nöjt. Jag låser upp dörren och går ut. Zayn tittar upp och ler, jag stänger dörren till sovrummet efter mig. Och drar på mig underkläder och sedan min knallrosa Onepiece. Vi ska ju faktiskt inte gå för en om två timmar tänker jag och går ut till vardagsrummet.

”Hungry?” Frågar jag, Zayn nickar och vi styr stegen mot köket.

”I’m not a good chef, just so you know!” Säger jag varnande. Han skrattade lite.

”Everyone can cook” säger han sedan och börjar bläddra i en kokbok.

”What do you want to eat?” Frågar han.

”I don’t know, pasta?”

”Great!” Säger han och jag klättrar upp på diskbänken för att ta ner ett paket med spagetti.

”Here” säger jag och räcker det till honom. Han ställer det på bordet och sträcker sedan upp sina händer för att lyfta ner mig. Jag lägger mina händer på hans axlar och han tar ett stadigt grepp om min midja innan han lyfter ner mig på golvet igen.

 

Efter fyrtio minuter så är maten klar och jag ställer den sista kastrullen på bordet. Zayn har redan börjat ösa upp spagetti på våra tallrikar.

”You know that I don’t eat that much, right?” Frågar jag och han vänder huvudet mot mig.

”You must eat!”

”Of Course but that are too much!” Han skakar på huvudet och häller bara upp mer. Sedan så tar han nästan dubbelt så mycket tomatsås som vi har gjort till. Jag suckar ljudligt och Zayn bara flinar åt mig innan han räcker mig tallriken.

”Don’t put any of it in the roof!” Säger han.

”You are kidding with me” mumlar jag och känner att jag kommer bli ganska mätt efter den här lunchen. Det var tur att det var gott i alla fall för annars så hade jag nog inte ens tryckt i mig hälften.

”Zayn, I’m done!” Säger jag.

”You haven’t even eaten half!” Säger han och tittar förskräckt på mig.

”You can have it if you want” säger jag och skrattar.

”No thanks!” Säger han och klappar sig på magen. ”I’m full!” Jag tittar på hans tallrik som är tom, och han som tog mer en mig. Jag går fram till papperskorgen som vi har under diskon och skrapar av min tallrik innan jag ställer in den i diskmaskinen vi plockar undan efter oss och sedan så säger jag.

”I should go and get dressed now” säger jag.

”Oh I thought you should wear that” säger han retsamt och pekar på min Onepiece. Jag lipar mot honom.

”Haha very funny” säger jag med ironi i rösten sedan så frågar jag ”can you help me?”

”Sure one second” han lägger sin högra hand under min haka och lutar sig närmre. Jag kysser honom tillbaka och han lyfter upp mig på diskbänken. Hela tiden så fortsätter han att kyssa mig.

”Zayn, we must hurry now!” Säger jag och tittar på klockan som hänger på väggen mittemot oss. Halv tre, om en halvtimme så ska vi träffa Louis och Eleanor vid bion. Jag hoppar ner från diskbänken och springer in i sovrummet. Zayn går efter mig. Jag öppnar dörrarna till garderoben och drar ut ett par mörkblå stuprörsjeans och drar ner blixtlåset på min Onepiece. Jag bryr mig inte om att Zayn sitter på min säng och tittar på, han är ju trots allt min pojkvän. Jag tar ut en röd blus och en T-shirt med USA-flagga på. Jag håller upp dem framför mig och tittat frågande på Zayn.

”Which one?”

”I don’t know?” Säger han.

”Yes you do!”

”Okay, that one” säger han och pekar på den med Usa-flaggan på. Jag hänger in den andra i garderoben igen och så drar jag t-shirten över huvudet. Jag kollar resultatet i spegeln som hänger på insidan av min högra garderobsdörr. Det ser faktiskt bra ut. Jag tar fram en brun Vezzanoväska som jag har köpt på Accent i Sverige och slänger ner lite saker som jag kan behöva. Sedan så drar jag med mig Zayn ut i hallen. Vi släcker alla lampor och sätter på oss skor. Jag tar mina låga, vita Converse. Jag lägger ner min skinnjacka i väskan också eftersom det inte är så varmt idag. Sedan så går vi ut igenom dörren.

Den här delen blev ju faktiskt ganska lång. Kommentera!! Woppwopp novellen är uppe i 40 delar nu!/Tilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0