Being the way that you are is enough - Del 10

Senaste:

“Okay, do you have planes for tonight? Frågar han och ser lite nervös ut.

”No” säger jag. ”Eller hade du tänkt att vi skulle göra något?” Frågar jag Alice.

”Nej” säger hon.

”No” säger jag till Leo.

”Okay, you can came to my apartment if you want to” Jag visste ju att han bodde bredvid oss men skulle jag verkligen, ja det kan ju inte skada.

”Sure what time?”

”Seven” säger han och blinkar, sedan går han in på kaféet.

______________________________________________________________________________________________

Thildas perspektiv:

När vi kommer hem till lägenheten så går jag in på toaletten för att fixa till mig lite innan middagen med Zayn. Jag går fram till mig garderob för att välja kläder, jag tar ett par mörka jeans och ett svart ganska genomskinligt linne. Sedan går jag in på toaletten igen för att sminka mig. Jag tar inte så mycket smink, lite foundation, mascara och lite ljust läppglans. Jag gör en mittbena och borstar mitt blonda midjelånga hår, och sedan borstar jag bak allting och sätter upp det i en hög hästsvans. Jag kollar på klockan som sitter i köket kvart i sju, för en gångs skull så är jag klar i tid eller så kan man säga att jag är väldigt tidig. Isabelle kommer och sätter sig mitt emot mig vid köksbordet.

”Stackars Alice, hon får vara helt själv” säger hon och skrattar lite.

”Ja, men hon sa att det var okej, va?” Frågar jag

”Ja, hon hade hyrt en film till datorn tror jag” svarar hon.

”Okej” säger jag, jag förstår att hon inte ska kolla på en tv eftersom vi inte har köpt någon än.

”Vart ska du och Zayn då?” Frågar hon och blinkar lite åt mig.

”Jag vet inte, men jag tror att vi ska gå på bio, för han frågade vad jag gillar för typ av film.”

”Okej” säger hon. Sedan går jag och sätter mig i soffan eftersom hon går i på toaletten för att göra sig i ordning för sin kväll. Jag tycker att det är lite konstigt att Leo bjöd hem henne, vi har ju bara träffat honom några gånger. Fast han bor ju granne med oss så det kanske inte är så konstigt att han vill lära känna oss, eller Isabelle.  Jag skrattar för mig själv.

”Vad är det som är roligt?” Frågar Isabelle och kommer in till vardagsrummet.

”Nej ingenting” säger jag.

”Okej” säger hon. ”Jag går nu hejdå.”

”Hejdå” säger jag. "Vi ses senare."

 

1 timme senare:


Efter en timme som jag har suttit i soffan och tänkt så bestämmer jag mig för att börja klä på mig mina ytterkläder, det är fortfarande ganska varmt ute jag tar ett par ljusrosa skor med några centimeters klack.  Jag tvekar lite, men sedan så tar jag ner min skinnjacka från kroken för det kanske blir kallare senare ikväll. När jag är klar så ropar jag på Alice.

”Hejdå, jag går nu.” Hon kommer ut i hallen.

”Okej, vi hörs sen.” Hon kramar om mig. Jag kollar på klockan, tio över åtta och sedan så går jag ner.

När jag har stått där och väntat i ungefär två minuter så kommer det en bil, den stannar upp och en ruta vevas ner, sedan ser jag Zayns vackra ögon och leende.  

_____________________________________________________________________________________________

Förlåt för en kort del men det kanske kommer en till senare ikväll. /Tilde & Izabella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0