Being the way that you are is enough - Del 11

Senaste:

Efter en timme som jag har suttit i soffan och tänkt så bestämmer jag mig för att börja klä på mig mina ytterkläder, det är fortfarande ganska varmt ute jag tar ett par ljusrosa skor med några centimeters klack. Jag tvekar lite, men sedan så tar jag ner min skinnjacka från kroken för det kanske blir kallare senare ikväll. När jag är klar så ropar jag på Alice.

”Hejdå, jag går nu.” Hon kommer ut i hallen.

”Okej, vi hörs sen.” Hon kramar om mig. Jag kollar på klockan, tio över åtta och sedan så går jag ner.

När jag har stått där och väntat i ungefär två minuter så kommer det en bil, den stannar upp och en ruta vevas ner, sedan ser jag Zayns vackra ögon och leende.

_____________________________________________________________________________________________

Thildas perspektiv:

”Hi, Zayn!” säger jag och ler stort mot honom. Jag sätter mig i bilen bredvid honom.

”Hi!” han kramar mig lite lätt. Jag stänger bildörren och han startar bilen.

”So where are we going?” säger jag och vänder mig mot honom.

”I don’t know, maybe to a restaurant?” han blinkar lite mot mig och jag skrattar.

”That would be great.”

Zayn kör till en restaurang lite längre in i staden, och efter en stund så är vi framme. Han stannar bilen och kliver ut. Snabbt är han framme på min sida av bilen och öppnar dörren.

”What a gentleman you are” säger jag och blinkar åt honom. Han skrattar och jag kliver ut ur bilen.

Han låser bilen och vi går in i restaurangen. När vi kommer in står det en man som tar emot gästerna. Det är en framför oss. Sen är det var tur.

” I have booked in the name Malik, a table for two” säger Zayn.

Mannen nickar bara och visar oss till ett bord. Vi sätter oss ner samtidigt. Han ger oss varsin meny.

”So, what do you want to eat?” säger Zayn och öppnar sin meny.

”I want pizza, I love pizza” säger jag. Fast sen stelnar jag till, tänk om han tycker jag är jättekonstig?

Zayn tittar på mig.

”Or anything else” säger jag. ”Cause I eat pizza very often.”

”No, take pizza! I like pizza to” säger Zayn och jag blir lättad. ”Eat what you want, I’m going to take a hamburger.”

Gud vad skönt, han tyckte inte jag var konstig, eller om han tyckte det var han väldigt duktig på att inte visa det.

Det kom en servitris och Zayn sa vad vi ville ha, sen gick hon därifrån när hon hade skrivit upp vad vi ville ha.

”So, how it is to be known by so many people?” frågar jag honom när servitrisen har gått iväg.

”I don’t think I have understaind it yet but I think it’s very nice that so many people support us” säger han. ”I love all the fans so much, without them we haven’t been here right now.”

Jag nickade. Zayn verkade vara en så himla, otroligt fin kille. Seriös men ändå rolig, jag undrar om han verkligen var min typ. Jag är liksom lite galnare än honom. Han kanske bara gillar mig som vän? Fast nu drar jag alldeles för många förhastade slutsatser. Jag hade ju inte känt honom så länge, jag visste i princip ingenting om honom, hur han var som person och hur han agerade i olika situationer. Men jag hoppades få lära känna honom under tiden vi skulle bo i London. När vi har ätit upp maten så avslöjar han att vi ska på bio, precis som jag trodde. Vi går ut och sätter oss i bilen igen, sedan så åker vi.  

 

Efter lite snack och en tio minuters lång bilfärd så är vi framme vid bion.

”What movie should we see?” Frågar jag

“The hunger games, if you want too?”

“Okay” säger jag och ler mot honom. Vi kliver ur bilen och sedan så går vi mot biljettluckorna för att köpa biljetter. När vi har köpt dem så går vi och köper popcorn.

”Do you want some candy?” Frågar Zayn.

“No I’m fine thanks” säger jag och ler mot honom. Han köper en stor popcorn som vi kunde dela på, och två stycken drickor. Sedan så går vi mot bion.

”I have to go to the toilet” säger jag och ler ursäktande mot honom.

”Okay, I wait here” säger han och pekar på en bänk. Han sätter sig och tar upp sin mobil. Jag går in på ett bås som är ledigt, och gör det som jag behöver, sedan så går jag ut och tvättar händerna. Sedan tar jag fram mitt läppglans och tar lite på läpparna. När jag kommer ut igen så ler Zayn mot mig, vi går in i salongen och letar upp våra platser. Vi ska sitta ungefär i mitten av den väldigt stora salongen, den är ungefär lika stor som Rigoletto i Stockholm. Efter lite reklam så börjar filmen, jag känner att jag lutar mig lite närmre Zayn. Han lägger sin arm om mig, jag ler lite och sedan så börjar jag kolla på filmen som faktiskt är riktigt bra.

När filmen är slut så sitter vi kvar lite och väntar tills nästan alla har gått ut, tre stycken tjejer står och kollar lite blygt på oss. Jag puffar till Zayn och nickar emot dem. Han kollar upp.

”Hi, girls!” säger han.

”Hi” säger dem och ler stort. Sedan kommer dem upp till oss och frågar om dem kan få ta en bild med honom. Han ställer sig upp och tar bilder med alla tjejerna. Tjejerna kollar lite kontigt och surt på mig. Sedan går dem gapande därifrån. Vi reser oss för att gå, vi går ifrån biografen och sätter oss i bilen som står parkerad på andra sidan gatan. Han öppnar dörren och sedan så hoppar han in på sin plats och startar bilen.

”What should we do now?” Frågar jag och ser undrande på honom, slutar det nu, skjutsar han hem mig eller hade han inte kul. Han kanske tycker att jag är urtråkig.

”We can go home to me” säger han och kollar snabbt på mig.

”Sure” säger jag och han kör hem till sin lägenhet.

Isabelles perspektiv:

3 timmar tidigare:

När jag knackar på hos Leo så öppnar han nästan direkt, som om han har stått och väntat på att höra vår dörr smälla igen.

”Hi” säger jag och han kramar om mig.

”Hi” säger han. Det känns lite fel, som om jag var taskig mot någon annan när jag är med Leo. Men jag är ju inte tillsammans med någon. Jag följer efter honom in i ett vardagsrum. Lägenheten är nästan lika dan som vår, fast inte riktigt lika stor. Han sätter sig i en soffa och pekar på platsen bredvid honom.

”Can I ask you something?” Frågar jag innan att tänka efter, men jag vill ju verkligen veta.

”Of course” säger han och ler stort.

”Why are you so nice to us?”

“You are nice girls” säger han och fortsätter att le.

”Okay” säger jag.

”Tell me something about you” säger han.

“Hmm, I play football and I like to listening to Håkan Hällström” säger jag och kollar in i hans gröna ögon dem har nästan samma färg som Harrys tänker jag och så kommer jag på varför det här känns fel. Inte för att jag gillar Harry, men ändå.

“Who is Hakan Hallstom?” Säger han och skrattar, jag skrattar också åt hans uttal.

”It’s a swedish artist” säger jag och den meningen låter väldigt bekant.

”Okay” säger han och skrattar.

”Okay, now it’s my turn” säger jag ”tell me something” säger jag och skrattar lite.

”I play tennis and I like fifa” säger han och skrattar lite.

”Do you like One Direction?” Frågar jag

“No, absolutely not!” Säger han och ser äcklad ut. Jag tittar förvånat på honom, jag hade tagit förgivet att alla i det här landet typ avgudade dem. Jag skrattar lite men sedan frågar han.

”Are you hungry?”

”Yes I am starving!” säger jag och följer med honom in i köket, där står det två kastruller på spisen.

”Do you like pasta Bolognese?” Frågar han

“Yes I love pasta” säger jag, han ställer kastrullerna på det redan dukade bordet och så sätter vi oss ner. Han tar min tallrik och häller upp mat. När vi börjar äta så börjar jag nästan gapa det är så fantastiskt gott.

”Oh, this is so good” säger jag.

“It’s my mum’s secret recipe” säger han och ler mot mig. Sedan när vi har ätit upp så sätter vi på en film, och sitter och pratar lite. Sedan så känner jag hur trött jag är jag kollar på min mobil klockan är elva.

”I think I have too go now” säger jag och reser mig upp ”Bye” han följer mig till dörren.

”Bye and goodnight” säger han och kramar om mig.

”Goodnight” säger jag innan jag går ut och stänger dörren.
____________________________________________________________________________________________

Imorgon så åker jag (Tilde) till London så Bella kommer att skriva över helgen men på måndag är jag tillbaks igen. Hoppas ni gillar den här delen syns på måndag/Tilde & Izabella


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hoppas att du träffar 1D där :D :)

2012-05-02 @ 21:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0