Being the way that you are is enough - Del 16

Senaste:

Jag ser att Louis kommer ut genom dörren, han ska väl tydligen be mig om ursäkt. Jag förstår inte hur de kunde göra så, speciellt Isabelle och Alice som vet hur han håller på. Jag känner hur arg jag är på dem. Zayn står bredvid mig och håller i min hand, han ser också Louis och reser sig upp ifrån bänken för att gå upp till dem andra. Louis sätter sig ner bredvid mig.

”Hi, Alice told me, and I am really sorry about what happened” säger han och låter faktiskt riktigt ledsen.

”It’s okay, but i feel i little bit sorry for him” säger jag och får fram ett litet leende. Louis räcker fram min mobil. Jag tänker att dem har ju faktiskt druckit ganska mycket också, och sedan så går vi in igen.

______________________________________________________________________________ 

Thildas perspektiv:

 

När vi kommer in igen så ser jag att allas blickar vänds mot mig. Jag torkar bort mina tårar och tittar i helfigursspegeln som hänger i hallen. Jag ser förjävlig ut, min mascara har runnit ut och jag är ganska svart under mina ögon, men inte nog med det jag är dessutom helt röd i ansiktet. Jag tittar på Louis som står bredvid mig.

”Where is the toilet?” och ler lite. Han pekar åt ett håll, jag går dit in och låser dörren efter mig. Jag ställer mig framför handfatet och tar en bit toapapper med tvål på sedan är det bara att gnugga. När jag har tagit bort allt smink så sätter jag mig på toalocket och tar upp min mobil, jag ser att jag har fått tre stycken nya Sms, alla är ifrån Linus. På det första står det ”Jävla hora!” jag läser inte ens dem andra utan jag sjunker bara ner på golvet igen och gråter. Då hör jag det knacka på dörren.

”Are you okay?” det är Zayns röst på andra sidan dörren, jag låser upp, sedan så kommer han in på toan. Han säger inget utan bara sätter sig bredvid mig. Det är som om han förstår precis, han lägger sin arm mot mig och jag lutar mig mot hans axel. Jag känner att jag bara vill åka hem.

”I think I have to go home” säger jag sorgset till Zayn, han tittar på mig och sedan så hjälper han mig upp. Vi går ut till dem andra och jag frågar.

”Jag tänkte åka hem, ska ni med eller?”

”Nej, men vi kaske kommer om någon timme” säger Alice och ler mot mig. Jag går ut i hallen och sätter på mig mina skor, precis innan jag ska gå så känner jag att någon knackar på min axel, jag vänder mig om. Det är Louis.

”Goodnight, and sorry again” säger han och ger mig en kram.

”It’s okay you didn’t know” säger jag och ler mot honom. Då kommer Zayn också fram och ger mig en kram.

”Do you want me to follow you down?” Frågar han.

”No, I am okay” säger jag innan jag öppnar dörren, jag vinkar lite åt Isabelle och Alice som vinkar lite trött tillbaka. Jag ringer efter en taxi och hoppar in, sedan sitter jag och kollar ut genom fönstret hela vägen hem. När jag kommer tillbaka hem så går jag in i lägenheten och så går jag först in på toan och tar en dusch sedan så går jag och lägger mig. Jag somnar så fort som jag blundar.

Efter någon timme så vaknar jag av ett ljud, och sedan ett fniss. Det är Alice och Isabelle som kommer hem. Det var säkert någon av dem som ramlade i hallen, så mycket som dem drack. Jag hör att dem går in på toan och försöker att somna om, vilket jag lyckas med.

Nästa morgon när jag vaknar så är klockan halv nio, jag försöker att somna om, men det går inte så jag går upp istället. Alice och Isabelle kommer nog att vara rätt så bakis idag. Jag sätter mig i soffan och ser att jag hade fått ett nytt Sms från Zayn igår innan jag gick och la mig. ”Sweet dreams” stod det och jag log. Jag gick sedan in på Twitter för att skriva en ny Tweet. ”Good night yesterday, but my friends will have a hangover:D” Skrev jag och sedan så gick jag in i badrummet för att ta en dusch.
__________________________________________________________________________
Inte så lång men bättre än inget, jag kan inte riktigt fatta att killarna är i Sverige just nu! Har någon av er träffat dem än? /Tilde


Kommentarer
Postat av: 1D novell

Fin blogg, och bra novell! :)

2012-05-12 @ 00:09:56
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0