Being the way that you are is enough - Del 17

Senaste:

Jag gick sedan in på Twitter för att skriva en ny Tweet. ”Good night yesterday, but my friends will have a hangover:D” Skrev jag och sedan så gick jag in i badrummet för att ta en dusch.
______________________________________________________________________________

Isabelles perspektiv:

Nästa morgon så vaknar jag upp med en enorm huvudvärk, Alice ligger och sover men Thilda är uppe. Jag känner ett sting av dåligt samvete efter det som hände igår. Jag går upp och ser Thilda sitta i soffan och lyssna på musik. Hon ser mig och nickar åt mig, jag undrar om hon är sur över igår. Hon får ett Sms och jag ser att hon skiner upp, skriver snabbt in ett svar och sedan så får hon ett nytt Sms och så går hon in till köket istället och sätter sig vid köksbordet. Jag går efter henne och gör i ordning min frukost och tar en huvudvärkstablett. Sedan så sätter jag mig mittemot henne, vi säger ingenting under hela tiden. När jag är klar så ställer jag in min tallrik och går för att ta en dusch.

När jag är klar så ser jag att Alice är uppe också. Förmiddagen går ganska så långsamt och vi säger inte så mycket till varandra. När klockan är halv tre så ser jag att Thilda tar på sig sina skor och sin jacka.

”Vart ska du?” Frågar jag.

”Ut och fika med Zayn” säger hon innan hon går ut genom dörren, jag går ut i vardagsrummet och ser henne gå längst gatan och sedan stanna vid busshållplatsen som ligger en bit ifrån vårt hus. Jag sätter mig ner i soffan bredvid Alice och frågar.

”Tror du att hon är sur?”

”Ja, kanske det var ju ganska taskigt av oss” säger Alice innan hon återgår till sin bok. Jag tänker att henne lär man inte kunna prata med på ett tag och gick in på vårt rum. Jag tar upp min dator och loggar in på min facebook.

Thildas perspektiv:

När jag kommer in på kaféet så är inte Zayn där än, så jag går fram och köper en latte och sedan så slår jag mig ner vid ett ledigt bord nära ett fönster. Några tjejer som sitter en bit ifrån mig sneglar lite åt mitt håll flera gånger. Jag undrar varför och blir lite irriterad, jag tar en klunk av mitt kaffe och bränner mig lite på tungan. Jag tar upp min mobil och tittar på klockan kvart över tre, Zayn borde ha varit här nu, och jag som trodde jag var sen. Det kanske hade hänt något tänker jag och blir genast orolig. Jag skickar ett snabbt Sms ”I’m here now, where are you??” efter några sekunder så fick jag ett svar ”Look behind you” stod det jag kollade bakom mig och där stod han. Jag ställde mig upp och kramade honom hårt, jag såg att tjejerna som tidigare hade tittat på mig stirrade på oss nu. Jag kollade på Zayn, han lyfte sin ena hand och vinkade mot dem. De började le jättestort istället och sedan så vinkade dem tillbaka. Zayn gick fram till kassan för att beställa och kom tillbaka efter en stund. Han satte sig ner mittemot mig och log.

”What have you been doing today?” Frågar han.

“Nothing, I haven’t talk to Isabelle and Alice either, I am so angry at them” säger jag och han rycker på axlarna.

“But you have to talk to them” säger han

“I know” säger jag sedan så känner jag hur någon knackar mig på axeln, jag vänder mig om och sedan så får jag en hård knytnäve på näsan.
______________________________________________________________________________

Förlåt för en kort del men vi kunde inte riktigt koncentrera oss efter att vi såg killarna inne i stan idag! Vi är över lyckliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0