Being the way that you are is enough - Del 21

Senaste:

Just då är det ljust på tv:n, jag kan tydligt se Zayn framför mig. Han lutar sig närmare mig, jag tittar rakt in i hans bruna ögon. De tittade rakt på mig också. Mina läppar var bara några millimeter från att röra hans, då knackar det på dörren. Jag hoppar till lite, Zayn ser lite förvånad ut. Men han ställer sig upp och går till dörren för att öppna. Jag undrar vem som kommer utan att höra av sig om att komma. Jag rycker på axlarna och följer efter Zayn. Samtidigt känner jag mig lite besviken, och sur på den som kom och förstörde.

 ________________________________________________________________________________

Thildas perspektiv:

När jag ser vilka som står i dörröppningen blir jag lite gladare, det är Alice, Isabelle och resten av killarna. Alice och Isabelle är ganska dyngsura, antagligen efter regnet. De andra är däremot torra. Jag fnissar lite åt dem.

”Hey”, säger Zayn.

Alla säger hej och kliver in lägenheten. Jag tittar försiktigt på Alice och Isabelle.

”Why aren’t you wet?” frågar jag killarna.

”We live in this house but in other apartments, me and Louis live together and Liam and Niall live together. Zayn is alone”, säger Harry glatt. Zayn tittar lite surt åt Harrys håll, fast Harry verkar inte märka. Jag ler mot Zayn.

”What have you been doing then?” Säger Louis och flinar lite. Jag rodnar lite sedan så säger Zayn.

”Look at a movie, and drink some tea.”

”Yeah, anyway, we have ice cream.” Louis tar upp två Ben And Jerry’s-burkar. ”Sleepover?”

”Yeah, sure.” Zayn mumlar, han verkar lite sur, kanske för att de avbröt oss och kanske också för det Harry sa.

Niall slänger sig ner i soffan, Harry och Louis slänger sig ner ovanpå honom. Jag skrattar lite. Zayn knuffar till mig på axeln, sedan viskar han.

”Go to the kitchen and talk to them.” Jag nickar, sedan så nickar jag till Alice och Isabelle att dem ska följa med dem in i köket. Dem förstår vad jag vill och följer med mig, jag stänger dörren efter mig.

”Vi måste prata”, säger vi alla tre i munnen på varandra. Sedan så skrattar vi lite.

”Alltså du ska veta vi är jätteledsna för det som hände igår!” Säger Alice. ”Det var dumt.”

”Ja, men vad menar du med det som du sa förut?” Frågar Isabelle. Jag tar upp min mobil och tar fram Smskonversationen med Linus. Jag har ju bara läst ett av dem så jag vet inte vad det står. Hennes ansiktsutryck förändras lite och hon höjer sina ögonbryn och sedan så ger hon mobilen till Alice. Efter att hon har läst dem så tittar hon ner i golvet.

”Alltså, bara så att ni vet jag överreagerade förut och jag är jätteledsen.” Jag går fram till dem och vi kramas ganska länge.

”Föresten, du sa aldrig vad som har hänt med din näsa” säger Alice.

”Jaha, det var typ en tjej som slog mig på kaféet förut” säger jag.

”Va?” Frågar Isabelle ”Varför då?”

”Jag vet faktiskt inte, troligen för att jag var där med Zayn”, säger jag och suckar. ”Syns det mycket?” Frågar jag sedan.

”Nej, den är bara lite blå” säger Alice. Sedan så går vi ut till vardagsrummet igen där brottningsmatchen är i full gång. Vi sätter oss ner i soffan och Zayn tittar upp på mig med en frågande blick, jag ler, han ler tillbaka sedan så tar han en kudde och slår till Harry i huvudet. Sedan så är det någon som slår till mig med en kudde, jag tror det var Niall. Efter det så är kuddkriget i full gång. Helt plötsligt så säger Niall.

”Don’t forget the icecream!” Vi skrattar och reser oss upp från golvet. Zayn går in i köket och kommer tillbaka med sju skedar och en gaffel till Liam. Jag ler lite, innan vi sliter upp locken på glasspaketen.

 

När glassen är slut börjar alla börjar göra sig i ordning. Killarna, Alice och Isabelle hade med sig sina tandborstar som om dem visste att Zayn skulle tacka ja till att dem fick sova här. Jag skrattar lite åt tanken, sedan kommer Zayn ut i vardagsrummet med en ny tandborste och en handduk. Jag kommer på att jag inte har något att sova i så jag frågar Zayn.

”Can I borrow something to sleep in?”

”Of Course, take what you want in my closet” säger han och ler mot mig. Jag går upp till loftet där han har sin garderob. Jag öppnar den och tar ut en vit rollingstonetröja och klättrar ner igen.

”Hur visste ni att vi skulle sova över?” Frågar jag.

”De andra sa att Zayn skulle säga ja” säger Isabelle och vi skrattar lite. Jag byter om till tröjan.

”Snygg tröja!” Säger Alice och flinar, jag flinar tillbaka.

Jag är glad att de kom, att de ändå brydde sig. Fast det hade känts bättre om det hade varit de som hade tagit initiativet att prata, fast det märktes ändå att de var ledsna. Jag bestämde mig för att glömma det och kul.

Isabelles perspektiv:

Jag, Alice och Thilda går ut till de andra i vardagsrummet. Regnet har fortfarande inte avtagit och det smattrar mot fönsterrutorna. Niall och Louis sitter i soffan och spelar fifa, Zayn och Harry sitter på varsin kant i soffan, Liam syns däremot inte till.

”Where’s Liam?” frågar jag.

”I think he’s talk to Danielle”, svarar Harry.

Jag nickar och går och sätter mig i soffan bredvid honom.

”We just have four mattresses, so how should we do?” säger Zayn.

”I can sleep with Isabelle”, säger Harry snabbt.

Jag börjar skratta högt åt honom. Han räcker ut tungan åt mig som ett litet barn.

”You are so geeky Harry, but sure.” Jag rycker på axlarna.

Han skiner upp, jag fnissar lite till åt honom. Det slutar med att jag och Harry sover på samma madrass, Alice och Niall på en, Zayn och Thilda i Zayns säng och Louis och Liam får sova på varsin. När Liam kommer tillbaka sitter alla i soffan och tittar på när Niall och Alice spelar fifa. Det står lika.

”You are going to lose, I’m the king!” säger Alice och skjuter, hon missar.

”Yeah, sure, I’m going to win”, säger Niall.

”You can’t lose against Alice, she’s a g…” börjar Louis. Jag avbryter honom.

”She’s what? Don’t dare to say girl.”

”I was going to say a good player”, säger han oskyldigt.

Jag himlar med ögonen åt honom. Jag hatade när killar dömde tjejer efter kön, så hade det varit ända sen jag mindes. Matchen slutar oavgjort.

”We can play Truth or Dare!” säger Harry när spelat är avstängt.

”Yes!” skriker Louis, vi skrattar åt honom.

Zayn går och hämtar en flaska som vi kan snurra. När han kommer tillbaka sitter alla i en ring på golvet. Louis får börja snurra flaskan, den hamnar på Harry.

”You’ll mix ketchup, butter, flour, cinnamon and coke, then you should drink it!” flinar Louis.

Harry ler ett ironiskt leende mot honom, sen reser han sig upp och går ut i köket. Vi andra följer efter. Harry plockar ut allt som behövs, han häller i mjöl, sprutar i lite ketchup, smör och kanelen. Jag tar colaflaskan.

”Not too much”, säger Harry varnande. Jag häller i hela glaset. ”I hate you.”

”No you don’t.” Jag flinar åt honom, sen dricker han, hans min förändras mot sur till äcklad. Vi skrattar åt honom. Han spottar snabbt ut det i vasken, sen sköljer han munnen med vatten.

”I need to brush my teeth.” Vrålar han och springer iväg från köket in till badrummet.

”I recorded it!” Louis håller sin mobil i handen och tittar på skärmen. Vi skrattar åt Harrys min en än gång. Sedan säger Louis.

”I tweet it!” Och gapskrattar sedan så kommer Harry utspringande från toan, med en arg min.

”LOUIS!” Skriker han, Niall viker sig dubbel av allt skratt och sedan så rullar han runt på golvet. Vi andra börjar också skratta när Harry börjar brotta ner Louis på golvet och till slut så skrattar dem båda så mycket att dem knappt kan stå upp. Sedan så är det Harrys tur att snurra flaskan. Den hamnar på Niall.

”DARE!” Skriker han, om man inte tar det så är man tydligen feg.

”Call your mum and tell her that you got your period” säger Harry som om det var det normalaste i hela världen.  Niall tar upp sin mobil och trycker in sin mammas nummer, sedan så sätter han på högtalaren.

”Hi sweetie! Säger hon glatt, jag märker att Niall håller på att börja skratta men han håller sig.

”Ehm, mum I had to tell you something” säger han.

”What is it?” Frågar hon oroligt.

”I’ve got my period” säger Niall.

”Wait, what did you just said” säger hon. Nu så kan Niall inte hålla sig längre han skrattar jättemycket och då börjar hans mamma också att skratta. Sedan så säger han hejdå och lägger på.

_______________________________________________________________________________
Del 21 över tjugo Wihoo! Kommentera vad ni tycker om novellen! /Tilde & Izabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0