Being the way that you are is enough - del 22

Senaste:

 

”DARE!” Skriker han, om man inte tar det så är man tydligen feg.

”Call your mum and tell her that you got your period” säger Harry som om det var det normalaste i hela världen. Niall tar upp sin mobil och trycker in sin mammas nummer, sedan så sätter han på högtalaren.

”Hi sweetie! Säger hon glatt, jag märker att Niall håller på att börja skratta men han håller sig.

”Ehm, mum I had to tell you something” säger han.

”What is it?” Frågar hon oroligt.

”I’ve got my period” säger Niall.

”Wait, what did you just said” säger hon. Nu så kan Niall inte hålla sig längre han skrattar jättemycket

och då börjar hans mamma också att skratta. Sedan så säger han hejdå och lägger på.

___________________________________________________________________________________

Alice perspektiv:

Jag fnissar åt Niall, sedan så snurrar han flaskan. Den hamnar på mig, jag blinkar på Niall.

”Truth..” säger jag försiktigt.

”Oh, come on!” säger Louis.

Jag biter mig i läppen, varför måste man ta konka? ”Okey, dare.”

”You don’t have to”, säger Niall och tittar på mig, han ler försiktigt.

”Whatever, I choose dare.”

Niall nickar, jag undrar vad han ska välja.

”Whatever, I choose dare.”

Niall nickar, jag undrar vad han ska välja. "Take off Louis socks."

Jag suckar lättat. Sen öppnar Niall munnen igen. "With your mouth."

Jag stirrar på honom, ta av Louis strumpor med munnen, aldrig!

"What? That's unfair." Jag ser i ögonvrån hur Isabelle och Thilda fnittrar. Zayn, Harry, Louis och Niall skrattar också. Liam försöker hålla sig för skratt medans han gjorde ett försök att titta medlidande på mig. Jag suckar, sen tittar jag runt på de andra.

"Do it, it not so bad", säger Harry. Jag tittar frågande på honom, han flinar bara åt mig. Jag fram till Louis, sen dyker jag ner på golvet. Jag försöker få in så lite som möjligt av strumpan i munnen, det smakar inte gott, men då skulle man inte tala om lukten. Svett. Jag hörde hur de andra skrattade i bakgrunden. Det skulle någon av de få betala för, tänkte jag. En av, sen den sista av. Jag reste men snabbt upp och sprang mot toaletten. Min blåa tandborste fanns på toan, jag tar snabbt på tandkräm och borstar tänderna för andra gången ikväll. När jag kommer ut igen så är det min tur att snurra, den hamnar på Louis. Han ler stort mot alla, och skriker.

”DARE!” Jag skrattar lite sedan så tänker jag efter. Vad ska han få göra, jag fick ju faktiskt ta av hans strumpor, med munnen! Jag kollar runt mig och sedan så kommer jag på någon.

”Lick in Zayn’s hair!” Skrattar jag.

”Uhh” säger han och gör en äcklad min.

”Hey, what’s wrong with my hair!” Säger Zayn surt.

”You have too much hair wax!” Säger Louis och skrattar lite. Sedan så reser han sig upp och ställer sig bakom Zayn.

”How long?” Frågar han. Jag tänker efter.

”Five seconds” säger jag och ler retsamt. Han sticker ner huvudet i Zayns hår som sitter och asgarvar. Vi andra räknar.

”One, two, three, four, five” säger vi och Louis skyndar upp med huvudet och gör en äcklad min.

”It was disgusting!” Säger han och går ut i köket och sköljer bort allt vax med vatten. Alla andra sitter och skrattar, förutom Zayn som ser jättesur ut.

”What is it Zayn?” Frågar Thilda.

”Louis ruined my hair!” Säger han, och då börjar alla skratta ännu mera. Zayn går in på toaletten för att fixa till sitt hår igen och sedan så kommer Louis tillbaka från köket. Sedan så är det hans tur att snurra, vi väntar tills Zayn är tillbaka, flaskan hamnar på Liam.

”Call the managament and say that you quit in the band!” säger Louis och ler stolt.

”What?! No, what if they thinks I’m serious?” säger Liam och Louis slutar le. ”You can’t quit!” Vi skrattar åt honom.

”I’ve got a better idea”, säger jag och går närmare Louis, sen viskar jag min idé i hans öra. Han skrattar till, sen nickar han.

”You should go out and say something in swedish to Zayn’s neighbour!” Skrattar Louis

”I know what” säger Thilda allas blickar vänds mot henne hon skrattar fram ”Har ni någon körv!” Isabelle och jag brister ut i ett gapskratt så att vi nästan ramlar ner på golvet. Alla killarna tittar konstigt på Thilda och sedan på oss som rullar runt på golvet och skrattar.

”What does it mean?” Frågar Liam fundersamt.

”Do you have some sausages?” Säger Isabelle och skrattar ännu mera. Killarna tittar ännu mer konstigt på oss.

”You don’t know how funny it is cause you don’t understand swedish it’s really funny”, säger Isabelle och skrattar lite mer.

”But you have to learn that sentence”, säger jag, jag tittar på Liam. ”Say after me, har ni någon körv.”

”Hear ny nagon kurv?” Liam tittar frågandes på mig, Isabelle och Thilda som viker oss av skratt.

Han övar lite till och tillslut låter det någorlunda bra. Alla följer med ut i korridoren där Liam ska knacka på oss grannen. Vi ställer oss och kikar ut från dörren. Liam knackar på dörren. Det tar ett tag, sen öppnas dörren.

”Har ny nagon kurv?” säger Liam och ler. Gubben tittar frågandes på honom. Han tänker precis öppna munnen när det kommer ut en liten tjej i hallen, jag gissar på att hon är runt 8-9 år.

”Oh my god, grandpa, it’s Liam Payne from One Direction!” Den lilla tjejen står där och gapar. Hon öppnade munnen igen, jag trodde att hon skulle fråga om autograf. ”Where’s the rest of the boys?”

_____________________________________________________________________________________________

Förlåt för  en så kort del men det kommer en till imorgon, promise! Skriv gärna vad ni tycker. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0