Being the way that you are is enough - Del 23

Senaste:

”Hear ny nagon kurv?” Liam tittar frågandes på mig, Isabelle och Thilda som viker oss av skratt.

Han övar lite till och tillslut låter det någorlunda bra. Alla följer med ut i korridoren där Liam ska knacka på oss grannen. Vi ställer oss och kikar ut från dörren. Liam knackar på dörren. Det tar ett tag, sen öppnas dörren.

”Har ny nagon kurv?” säger Liam och ler. Gubben tittar frågandes på honom. Han tänker precis öppna munnen när det kommer ut en liten tjej i hallen, jag gissar på att hon är runt 8-9 år.

”Oh my god, grandpa, it’s Liam Payne from One Direction!” Den lilla tjejen står där och gapar. Hon öppnade munnen igen, jag trodde att hon skulle fråga om autograf. ”Where’s the rest of the boys?”

______________________________________________________________________________________________

”Ehm, har ny nagon kurv?” Frågar han lite osäkert igen och tittar upp på gubben som står i dörröppningen.

”Excuse me?” Frågar han¨

”Liam I love you!” säger den lilla tjejen och kastar sig över honom.

”Uhm, thanks” säger han.

“Where is Niall?” frågar hon sedan Niall hoppar ut genom dörren, och vinkar. Hon bara står där och gapar sedan så frågar hon.

”Will you marry me?” Niall börjar asgarva, sedan så tittar tjejen ledset på honom. Han tillägger snabbt.

”You’re too young dare” säger han och ger henne ett leende. Hon tittar ner i marken.

”Do you want a hug?” Frågar Niall.

“Yeah!” Skriker hon och kastar sig i hans famn. Han tittar lite glatt mot vårt håll och rycker på axlarna.

”I think we have to go now” säger han och krånglar sig av tjejen.

”Can I have your autograph?” Hon skriker fortfarande.

“Sure what’s your name?” Frågar han.

“Caroline” säger hon och räcker Niall ett block. Han skriver fort och tar ett foto med henne, sedan så går vi in igen.

Thildas perspektiv:

När vi kommer in igen så sätter sig alla på sina madrasser, alla är rätt så trötta så vi bestämde oss för att sova. Helt plötsligt säger Liam.

”I think they don’t have any kurv” Och skrattar vi andra börjar också skratta lite. Jag reser mig upp och ser att Zayn tittar på mig. Hans tröja slutar precis under rumpan och jag har bara underkläder under, jag ler lite. Han gör ett tecken att vi ska gå upp till loftet och lägga oss. Vi säger god natt till alla och börjar gå upp för trappan mot loftet. Det är ganska så högt tak så man behöver inte böja sig ner och kan istället stå helt rak. Jag sätter mig försiktigt i hans stora dubbelsäng som ser väldigt inbjudande ut.

”Aren't you tired?” Frågar Zayn och tittar undrande på mig.

”Yes I guess” säger jag.

”What is it then?” Frågar Zayn.

”Nothing” säger jag och känner att jag blir lite lugnare. Jag lägger mig ner bredvid honom, och vi pratar lite tyst med varandra. Efter en stund när vi hör att alla andra har somnat så frågar Zayn.

”Should we end that thing we started earlier?” Jag vänder mig mot honom, och tittar in i hans vackra ögon. Sedan så nickar jag, hans läppar närmar sig mina och jag blundar och särar på läpparna. När jag känner hans tunga som letar efter min så blir jag helt pirrig i hela kroppen. Kyssen fortsätter länge tills vi båda behöver andas lite. Sedan så börjar vi om på nytt och han drar mig närmre honom. Han lägger sin ena hand under tröjan på min rygg, jag ryser till eftersom hans hand var ganska kall. Men också för att det kändes så skönt. Han drog upp mig så att jag låg ovanpå honom, hela tiden fortsatte vi att kyssa varandra.

 

Efter ett tag så var vi båda ganska så trötta och bestämde oss för att sova. Jag somnande med hans armar runt omkring mig och med ett leende på läpparna.

 

Nästa morgon när jag vaknar så hör jag prat nerifrån vardagsrummet. Jag vänder mig om mot Zayn som sover bredvid mig. Vad söt han är när han sover tänker jag och ler stort. Jag tar upp min mobil för att titta på klockan, halv åtta. Hur kan man egentligen vara uppe såhär tidigt? Tänker jag. Jag bestämmer mig för att försöka att somna om. Vilket jag lyckas med.

_______________________________________________________________________________

Första kyssen vad tycker ni? Imorgon har båda jag och Izabella prao så delen imorgon kanske inte kommer att bli så jättelång, men vi ska försöka.

/ Tilde & Izabella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0