Being the way that you are is enough - Del 24

Senaste:

Nästa morgon när jag vaknar så hör jag prat nerifrån vardagsrummet. Jag vänder mig om mot Zayn som sover bredvid mig. Vad söt han är när han sover tänker jag och ler stort. Jag tar upp min mobil för att titta på klockan, halv åtta. Hur kan man egentligen vara uppe såhär tidigt? Tänker jag. Jag bestämmer mig för att försöka att somna om. Vilket jag lyckas med.
________________________________________________________________________
Thildas perspektiv:
Nästa morgon eller ska jag säga förmiddag när vi vaknar så är klockan halv elva. Jag reser mig upp ifrån Zayns stora, mjuka dubbelsäng och klättrar ner ifrån loftet. Zayn vaknar till när jag är på väg ner.
"What time is it?" Frågar han.
"Half past eleven" säger jag och ger honom ett leende. Jag får ett bländvitt leende tillbaka. När jag kommer ner så ser jag att alla är uppe förutom Harry, jag hämtar en kudde som jag slår till honom i huvudet med. Han stönar till, öppnar ögonen och säger.
"What the hell Thilda, let me sleep!" Jag skakar på huvudet och skrattar. Sedan så kommer tankarna av det som hände igår och jag får ett stort leende på läpparna. Jag går in i köket där dem andra sitter och äter frukost.
"Good morning, why so happy?" Frågar Louis innan jag hinner svara tillägger han snabbt. "Had you and Zayn a great night?" Sedan så flinar han. Jag räcker ut tungan åt honom sedan så känner jag något iskallt på min rygg och jag skriker till. Sedan så hör jag någon som står och gapskrattar bakom mig. Jag vänder mig om och ser Harry som står med ett paket djupfrysta hallon i handen.
"Revenge!" Säger han och skrattar. Jag räcker ut tungan åt honom också och sedan så ser jag Zayn rufsiga hår sticka fram innan han kommer in till köket, han utbrister.
"Pancakes!" Och springer fram till spisen och tar tre stycken och lägger på sin tallrik. Sedan så springer Harry fram och tar den ifrån honom innan han har kommit fram till bordet.
"Thank you Zayn for serving me!" Han skrattar och om blickar kunde döda så skulle Harry falla ner död på golvet direkt. Zayn tar ner två nya tallrikar och räcker en till mig. Jag ler mot honom och han blinkar till mig. Jag viskar till han.
"I think Harry is on joke mood today"
Han tittar på mig och ler sedan så viskar han tillbaka.
"We'll be on our guard" jag skrattar lite och sedan så sätter vi oss vid Zayns köksbord. Jag tar sirapen och håller lite på mina pannkakor.

När vi har ätit upp så går jag för att klä på mig, mina kläder ifrån igår ligger uppe på loftet. Jag klättrar upp och tar av mig Zayns tröja och viker prydligt ihop den och lägger tillbaka den i garderoben där jag tog den. Jag hör Steg i trappan sedan så ser jag Zayns huvud sticka upp.
"Oh sorry, I didn't know you switched!" Jag ser att han rodnar lite innan han går ner några steg igen.
"It's okay!" Säger jag och flinar även fast jag vet att han inte kan se det. När jag är klar så lägger jag mig ner på mage och lutar mig lite över kanten. Sedan så säger jag till Zayn som står i trappan och väntar på att jag ska bli klar.
"Should we do a joke with Harry?" Han lutar upp huvudet så att han kan se mig sedan säger han.
"I know we can hide his clothes, he is in the shower!" Han ler stolt.
"That's pretty good actually, but we need something more,something like..." jag skiner upp när jag kommer på det, det blir helt perfekt.
_____________________________________________________________________________
Jag skrev den här delen på mobilen så förlåt om det blev lite fel. Kommentera isåfall så fixar vi det. /Tilde & Izabella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0