Being the way that you are is enough - Del 26

Senaste:

Efter ett tag när vi sitter och äter så går några tjejer förbi, dem tittar in på restaurangen och ser killarna. Sedan så börjar dem skrika. Jag tittar roat på dem, om vi inte hade lärt känna dem kanske vi också hade varit så där, tänker jag. Dem kommer in på restaurangen, och ställer sig vid vårt bord och frågar om dem kan få ta ett foto med killarna. Efter en stund när dem nästan är klara så kommer en tjej fram till oss och frågar.

”Who are you?”
________________________________________________________________________________________

Alice perspektiv:

Jag tittar undrande på Thilda och Isabelle jag vet inte vad vi ska svara. Niall som har hört vad tjejerna har frågat kommer till undsättning.
"They are our friends" jag ser att Thilda rodnar lite, undra varför? Kanske det har hänt något mellan henne och Zayn? Jag får väl fråga henne sedan. När alla fansen har gått så bestämmer vi oss för att gå. Killarna måste gå nu så vi säger hejdå utanför restaurangen, eftersom vi ska åt andra hållet. När vi ska kramar om dem så ser jag att Thilda kramar om Zayn extra länge.  Sedan så vinkar vi åt dem innan vi går åt andra hållet.
"Ska vi gå och shoppa?" Frågar Isabelle. Jag skiner upp.
"Ja!" Säger jag och Thilda i munnen på varandra. Vi bestämmer oss för att åka till Oxford street, vi letar upp närmaste tunnelbana och åker till Oxford. När vi är ute på gatan så frågar Isabelle.
"Vart ska vi gå först?" Thilda ler stort.
"Forever 21, snälla!" Jag skrattar lite Forever 21 är precis som Gina tricot och därifrån så kommer typ alla Thildas kläder. Jag tittar frågande på Isabelle som nickar.
"Visst!" säger hon och vi börjar gå. När vi kommer in i butiken så blir Thildas ögon lika stora som örhängena hon just har sett. Vi alla hittar flera plagg som vi vill prova och sedan så letar vi upp en ljus och stor provhytt. Jag klär av mig min svarta T-shirt med tryck på och sätter på mig den ljusblåa som jag hade tänkt prova. Jag studerar mig själv i spegeln som hänger på väggen mittemot.
"Snyggt Alice!" Säger Isabelle och jag ler stort.
"Ja det är precis din färg!" Säger Thilda. Sedan så tittar jag på deras kläder och jag får bara fram ett ord.
"Oj!" 
"Va?" Frågar Isabelle.
"Ni är ju skitsnygga!" Säger jag och tittar på Isabelles mörkblåa jeans och Thildas svarta jeans och knallrosa tröja som är rätt så genomskinlig. Dem flinar emot mig sedan så går vi ut och betalar.

När vi kommer ut på gatan igen så känner jag att nu är det tillfälle att fråga Thilda om Zayn.
"Ehm, Thilda?"
"Mm" säger hon och tittar upp på mig.
"Hände det något mellan dig och Zayn igår?" Jag ser att hon rodnar och tittar ner i marken.
"Ehm, ja typ eller vi kysstes ganska mycket" hon tittar fortfarande ner men jag ser ändå att hon ler. Jag söker Isabelles blick och flinar.
"Men Thilda det är ju jättebra!" Säger jag.
"Ja, jag vet" säger hon sedan så tillägger hon. "Vart ska vi gå nu? Primark?" Jag skrattar åt att hon byter samtalsämne så fort.
"Ja" sedan så böjar vi gå emot Primark.

Efter två timmar så kommer vi ut med en full kasse var. Vi styr stegen mot närmaste Boots för att köpa smink. När vi är utanför dörrarna så ringer Thildas mobil.
"Det är Sebbe!" säger hon och tecknar åt oss att gå in. Vi går runt i affären och tittar lite, men hittar nästan ingenting. Efter lite mindre än tio minuter så kommer Thilda in i affären. Jag frågar inte vad han ville för han kan bara ringa sådär utan att ha något att säga. Jag kommer ihåg för två år sedan när Thildas pappa dog, så ringde dem varandra flrea gånger varje dag, bara för att kolla hur den andra mådde. Jag tycker att det är ganska häftigt hur tajta dem är, jag och mina tre småsystrar bara bråkar hela tiden. Jag tittar undrande på Thildas stora leende och frågar istället.
"Varför är du så glad helt plötsligt?"
"En massa andledningar!" Säger hon och fortsätter flina.
"Det är bara att börja!" Säger jag.
"För att min storebror är lycklig med sin nya flickvän, för att jag har fått fem fantastikska nya vänner och för att jag har dem bästa systrarna i hela världen!" Jag flinar tillbaka och alla tre kramas.
_____________________________________________________________________________

Förlåt för dålig uppdatering med nu är vi tillbaka igen, vi undrar en liten sak bara. Vilka är det som läser den här novellen? Kommentera om du gör det! /Tilde & Izabella


Kommentarer
Postat av: Khamlin

jag läser och ni äger på att skriva

2012-05-29 @ 22:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0